|
||||
|
||||
Covinfluensa-23
Melodi: Staffan var en stalledräng
"Virus la min man i säng jag tackom inte gärna Han ligger där från 7-5 nu bliver vi interna Ingen bättring synes än stjäärnorna blott stressymptom mig skänka 39,2 jag tackom inte gärna Hans ansikte likt apelgrå är inget han förtjäna Ingen lägre temp har nåtts käärnorna i dadlarna de gnissla" Så här dan före dan före vecka hoppas jag att ni slipper virus o baciller. Jag väntar in inkubationstiden men hoppas, hoppas jag kommer undan🙏 Vi har tagit 3 covidvaccin..mina föräldrar har varit väldigt sjuka i 1 månad trots 5 sprutor och alla andra influensa etc. sprutor. / Kajja |
|
||||
|
||||
Sv: Covinfluensa-23
Så väldigt tråkigt Kajja. Hoppas du lyckas hålla dig frisk och att din man blir bättre snart. Tyvärr så har vi ju inte blivit av med pandemin än och även andra virus rör sig ibland oss. Håll dig stark!
/ Anne |
|
||||
|
||||
Det blir snart bra Kajja
Jag har 5 och funderar på 6, alltså min sjätte spruta Man måste väl fylla på hela tiden //Conny |
|
|||
|
|||
Ja, men va tråkigt. Man trodde ju att efter 6 Covidsprutor och influensaspruta att man skulle klara sig. Men så roligt skulle man inte ha. Vi har båda haft en släng av eländet, inte så allvarligt, men ändå, hosta, snuva, lite feber och ont i kroppen. Hör att väldigt många runt i byn också trillat dit. Hoppet finns ju att allt ska vara bra till jul.
Kajja, hoppas du klarar dig och att gubben snart är på benen. Kerstin |
|
||||
|
||||
Vi har klarat oss som väl är, men hör att många i bekantskapskretsen att de är sjuka, och inte bara i covid utan även andra sjukdomar, som lunginflammation och influensa. Jag har tagit fem sprutor.
|
|
|||
|
|||
Hoppas du klarar dig Kajja!
Å att gubben din piggar på sig till jul. Västernorrland har legat högst upp i statistiken på covid,men nu börjar det sjunka,istället kommer influensan och lunginflammation,inte mycket bättre. Jag har tagit sex sprutor mot covid. Hoppar över influensasprutan trots att jag har astma. Däremot ska jag börja ta mot fästing eftersom rådjuren är och äter på allt i trädgårn,vill våga vara ute till sommarn Pia |
|
||||
|
||||
Inge kul. Vi har fyran inbokad om några dar
|
|
|||
|
|||
Hoppas du klarar dig, Kajja, och att mannen din kryar på sig! "Fingers crossed and hope for the best"!
Förfärligt vad många smittsamma eländen som "far omkring" i samhället nu. Har själv tagit 6 covid och influensa samt pneumoni-spruta men får ändå "känningar" av eländena.... Likadant för min gubbe, undrar hur det varit utan vaccinet men det vill jag nog inte veta..... Catlady |
|
||||
|
||||
Melodi: Rudolf med röda mulen
"Kajja med röda mulen har nu fått ett jobbigt svar Tror vi får skippa julen ingen smak o lukt finns kvar Minns än en gång de året viruset helt nocka oss nu i en skål så står ett nässpay och ett tomtebloss" Ja det är bara att gilla läget. Det kommer en tid efter jul när man kan äta gott. Det som grämer mig är att vi inte hann fixa en gran. Överlever det med. Mannen börjar återhämta sig och då börjar jag! Känner mig rätt OK men smittar ju andra så måste hålla mig ifrån! / Kajja |
|
||||
|
||||
Så tråkigt att också du blev sjuk Kajja. Just så här före jul har man ju mycket som skall skaffas och ordnas och kanske bakas osv. beroende på vad man nu brukar ha för sig. Men sist och slutligen är det ju inte så viktigt. Måste tacka dig för texterna till melodierna. Jag "sjöng" mig igenom dem.
Hoppas nästa melodi får en gladare text. Krya på dig! / Anne |
|
|||
|
|||
Bra rim och rytm på din poesi, Kajja. Fortsätt sjunga, så blir du snart frisk igen.
Krya på er. / Jannis |
|
||||
|
||||
Snipp, snapp, snut
så var coviden slut / Kajja |
|
|||
|
|||
Härligt att höra, Kajja!!
Önskar dig och maken en glad, frisk och God Jul! Ett Gott Nytt och friskt År dessutom..... Catlady |
|
||||
|
||||
Bravo Kajja! Då kan ni fira jul.
/ Anne |
|
|