Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej då, nu åker vi

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-07-21, 13:28
Görans avatar
Göran Göran är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 375
Standard Mot Naxos på lördag 23 juli

Nu kan jag inte hålla mig längre

Semester på hemmaplan denna vecka och äntligen börjar jag inse att vi landar på Santorini om ca 2 dygn Hoppas på en smidig transfer till Naxos och ser fram emot två veckor på denna ö som så många har så mycket gott att säga om. Förstagångsbesök för oss - förväntningarna är höga

Göran & Carina
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-07-21, 16:32
kize kize är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 490
Standard Sv: Mot Naxos på lördag 23 juli

Hoppas ni får en jättebra resa! Vi har flera gånger rest dit ungefär vid samma tid och det har alltid varit bra. I september reser vi tillbaka till Naxos för 15:e gången.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-07-21, 17:13
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Mot Naxos på lördag 23 juli

Ett tips så gott som något annat, det är att ni som förstagångsbesökare på Naxos tager er en tur med Zas Travel. Heldagsutflykt till det inre av Naxos. Prisläge cirka 20€ pp. Ni far vid niotiden på morgonen och kommer hem vid pass halvsex på kvällen.

Turen går upp i bergen och det rastas vid gamla kyrkor, keramikverkstäder samt ett stopp i öns högst belägna by.
Så vidare ner till Apollonias för tvenne timmars rast och lunch. Tid för bad finnes likaså i Apollonias.

Hemfärden går längs den nya kustvägen med väldigt vackra vyer.

Arne
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-07-21, 19:11
Görans avatar
Göran Göran är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 375
Standard Sv: Mot Naxos på lördag 23 juli

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Ett tips så gott som något annat, det är att ni som förstagångsbesökare på Naxos tager er en tur med Zas Travel. Heldagsutflykt till det inre av Naxos. Prisläge cirka 20€ pp. Ni far vid niotiden på morgonen och kommer hem vid pass halvsex på kvällen.

Arne
Tack för tipset - det låter som något för oss som gillar att se lite annat än bara hotellet och stranden...

/G & C
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-07-21, 19:50
zakkas avatar
zakka zakka är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 738
Standard Sv: Mot Naxos på lördag 23 juli

Citat:
Ursprungligen postat av Göran Visa inlägg
Nu kan jag inte hålla mig längre

Semester på hemmaplan denna vecka och äntligen börjar jag inse att vi landar på Santorini om ca 2 dygn Hoppas på en smidig transfer till Naxos och ser fram emot två veckor på denna ö som så många har så mycket gott att säga om. Förstagångsbesök för oss - förväntningarna är höga

Göran & Carina
Mmmm... Det låter helt och totalt ljuvligt! Måste erkänna att jag blir ganska så avundsjuk... Ha en riktigt trevlig resa!

MVH zakka
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-07-21, 19:52
Görans avatar
Göran Göran är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 375
Standard Sv: Mot Naxos på lördag 23 juli

Citat:
Ursprungligen postat av zakka Visa inlägg
Ha en riktigt trevlig resa!

MVH zakka
Tack - det ska vi

G & C
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-07-21, 20:29
Pyttan Pyttan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 528
Standard Sv: Mot Naxos på lördag 23 juli

Hej Göran!

Sista dagarna på vår båtluff i sommar blev tre nätter på Naxos (2-5 juli).
Först var vi på Kimolos o Sikinos.
Vi firade lite 25-års bröllopsadag typ, o bodde lite dyrare än vi brukar.
Faros-studios vid Aliko beach. Det jag ville säga var att den restaurangen serverade väldigt god mat, mamman i fam stod för matlagningen, OCH att stränderna vid Aliko, flera små vackra bland en tallskog som var naturreservat, var härliga o lugna.
Du kanske känner till detta redan och har ju inte heller bett om något tips, så förlåt om du inte ville ha det !

Ha en skön resa!
Sheila
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-07-21, 20:53
Görans avatar
Göran Göran är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 375
Standard Sv: Mot Naxos på lördag 23 juli

Citat:
Ursprungligen postat av Pyttan Visa inlägg
Hej Göran!

Sista dagarna på vår båtluff i sommar blev tre nätter på Naxos (2-5 juli).
Först var vi på Kimolos o Sikinos.
Vi firade lite 25-års bröllopsadag typ, o bodde lite dyrare än vi brukar.
Faros-studios vid Aliko beach. Det jag ville säga var att den restaurangen serverade väldigt god mat, mamman i fam stod för matlagningen, OCH att stränderna vid Aliko, flera små vackra bland en tallskog som var naturreservat, var härliga o lugna.
Du kanske känner till detta redan och har ju inte heller bett om något tips, så förlåt om du inte ville ha det !

Ha en skön resa!
Sheila
Hej Sheila,
Du behöver absolut inte be om ursäkt för tips - det är ju första besöket för oss och tips av alla slag är välkomna! Jag googlade lite snabbt och la sen till området och restaurangen som möjligt utflyktsmål. Vi har redan planerat att utforska stränderna söderut längs kusten och aliko bay ser väldigt fint ut
/G & C
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-07-21, 21:14
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Mot Naxos på lördag 23 juli

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Heldagsutflykt till det inre av Naxos. Prisläge cirka 20€ pp.
Arne
För de pengarna kan ni ju hyra bil och åka samma rutt + mycket mer och se änu mer av Naxos..Stanna där ni vill och njuta...Appolonia är fint, men tavernan där bussen stannar är inte den som är bäst i vårt tycke. Dessutom missar ni Moutsouna....Missa inte den lilla byn med alla "smärgelvagnar" som åker på linbana....En häftig syn.... Naxos har MYCKET!

Lissi
Svara med citat
  #10  
Gammal 2011-07-21, 21:26
Görans avatar
Göran Göran är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 375
Standard Sv: Mot Naxos på lördag 23 juli

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
För de pengarna kan ni ju hyra bil och åka samma rutt + mycket mer och se änu mer av Naxos..Stanna där ni vill och njuta...Appolonia är fint, men tavernan där bussen stannar är inte den som är bäst i vårt tycke. Dessutom missar ni Moutsouna....Missa inte den lilla byn med alla "smärgelvagnar" som åker på linbana....En häftig syn.... Naxos har MYCKET!

Lissi
Ingenting är omöjligt - vi brukar ibland hyra bil när vi är i Grekland Tack Lissi för dina kompletterande tips, Moutsouna låter också spännande.

G & C
Svara med citat
  #11  
Gammal 2011-07-21, 22:52
bopia bopia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Älvsjö
Inlägg: 188
Standard Sv: Mot Naxos på lördag 23 juli

Καλησπερα Göran.
Vi önskar er en trevlig resa till vår favoritö..några små tips från oss.
Några resturangtips. Oasis,Vasillis,Locullus,Typograf o Labyrint och så klart en mysig bar/cafe vid hamnen Captains cafe, alla dessa ligger i Naxos stad.
Det finns också två ödebyar på ön,om ni har intresse att vet mer om dessa fråga där ni hyr bil,så berättar de mer o ritar ut var dom ligger på kartan..tyvärr minns jag inte vad dom heter just nu, den ena ligger vid vägen och den andra ligger långt uppe i bergen och dit måste man gå..några km tror jag.

Καλο Ταξιδι..

bopia( som åker om 27 dar)
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT