Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-09-22, 01:18
Daniel-San Daniel-San är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 5
Standard Minnestråd för Brige

Min mamma Birgitta, Brige här på kalimera, gick bort i somras och det kom till min kännedom redan då att Janne ville skriva nåt för att hedra en medlem som varit med sedan starten. Det var alldeles för tidigt att ta ställning till, för någon av oss, där och då men nu när lite tid passerat känner jag för att skriva själv och berätta något om min mor och samtidigt, förhoppningvis, få läsa lite minnen som ni eventuellt vill dela med er av.

Jag åkte första gången till grekland 1991 med mamma, jag var 12 år och det var min andra utlandsresa i livet (jag hade varit med en gång till algarve i portugal men då var jag bara fem). Vi åkte till Naxos efter att jag fått vara med och välja ö. Det visade sig vara ett mycket lyckat val då mamma och jag fick underbara två veckor tillsammans boende på Hotel Sergis strax ovanför Saint-George beach. Jag badade, solade och fann några lekkamrater att spendera tid med på dagarna och på kvällarna gick vi ut och åt god mat. Ofta blev det Souvlaki eller Keftedes för min del, något som uppskattades mycket av mig.

Det mest minnesvärda från resan var helt klart när vi åkte med jeep-safari anordnat av apollo. Mamma var den enda som hängde med guiden Carina på de snirkliga bergsvägarna, som då ofta bestod av grus dessutom, och detta berättade hon gärna med stolthet i efterhand. Vi såg Kourosen med det brutna benet och drack vatten ur källan därintill, såg diverse småbyar vars namn jag inte kommer ihåg nu och avslutade dagen med bad i Mikri Vigla.
Jag kände mig trygg med mamma för hon fanns där och det kändes som vilka problem vi än kunde stöta på så skulle hon fixa dem. Hon var bra på sånt, inte bara då jag var tolv år.

Vi återvände till Naxos -93 och då var syrran med. Hon var mest ute på disko på kvällarna och sov långt in på dagen men det störde inte mig det minsta. Mamma däremot fick säga till på skarpen då vi skulle på jeep-safari även denna gång. Efter lite övertalning följde hon till slut med men sov mest hela tiden i baksätet på jeepen. För mig var det lika kul som förra gången, jag kände mig lite världsvan eftersom jag hade varit med om denna runda en gång förut.

-96 åkte jag och mamma än en gång till Naxos men denna gång blev inte lika lustfylld för mig. Jag vet egentligen inte än idag varför men jag var ganska arg på mamma, mest hela tiden. Om det inte var för varmt så var det för mycket sand på stranden eller dylikt. Kan ha nåt med tonårshormoner att göra, jag lär väl bli varse så småningom då jag, förhoppningsvis har egna tonåringar att "hantera".

Hur som haver. Mamma älskade Grekland och ända sedan sommaren -80 eller om det var -81 så var det det som gällde. Kreta, Naxos och Syros var favoritöarna och jag och min käresta har besökt iaf dessa öar och förstår varför. Vi har ett gäng kvar att beta av för att besöka alla som mamma och Ulf besökte men brist på inspiration saknas icke.

Som jag skrev i början av tråden ser jag mycket gärna att ni delar med er av minnen från mamma. För den som har lust och vill, som hon förmodligen själv skulle uttrycka det. Är det någon som undrar över omständigheterna kring hennes bortgång är det okej att fråga. För mig känns det som en del av sorge-arbetet att berätta.

Jasou så länge!
/Daniel
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-09-22, 07:06
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 1 338
Standard Sv: Minnestråd för Brige

Tråkigt att höra, jag beklagar! Tänder ett ljus för henne på balkongen i kväll.
Gunilla
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-09-22, 11:19
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Minnestråd för Brige

Daniel, jag beklagar din och övriga familjens sorg!

Jag kände inte din mamma personligen. Men jag "kände" henne som kalimera - en positiv kraft och stor Greklandsälskare.

Och hon var i mina tankar för bara någon dryg vecka sedan. Jag satt på en musiktaverna på en grekisk ö och hade sms-kontakt med en av din mammas kalimeravänner som satt på en annan grekisk ö. Hon hade just tänt ett ljus för Brige. När hon berättade det för mig spelade musikerna en mycket vacker melodi som börjar "Ack min svala/hur ska du kunna flyga/mot den mörka himlen" - och via våra sms så tillägnade vi Brige den. Just då.

Här är den sången, med Dalaras: Länk

Tack för att du dök upp här och för det du berättar!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-09-22, 12:25
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Minnestråd för Brige

Vill också beklaga din och övriga familjens sorg. Jag har träffat Birgitta och Ulf vid några tillfällen. Första gången var på den första Kalimerafesten då även Anna var med. Vi satt vid samma bord och hade en trevlig kväll som jag minns med glädje. Min dotter och Anna hade ett stort gemensamt Greklandsintresse.

Under åren har vi haft sporadisk kontakt med lite mer intensiva perioder ibland. Vi samanstrålade på Sifnos några år efter det första mötet där vi hade flera trevliga dagar tillsammans med bad, mat och mycket prat. Där fick även min son lära känna henne. Birgitta älskade det varma sensommarvattnet som mjukade upp hennes leder.

Hennes berättelser från tidigare resor och häftiga bilturer på Kreta och Naxos roade oss mycket. Här var det inte frågan om att mannen i familjen skulle sitta bakom ratten utan den saken tog Birgitta självklart hand om.

Förstår att ni saknar henne och att det kanske är extra svårt när döden kommer plötsligt.

Eva
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-09-22, 12:54
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 537
Standard Sv: Minnestråd för Brige

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel-San Visa inlägg
Min mamma Birgitta, Brige här på kalimera, gick bort i somras och det kom till min kännedom redan då att Janne ville skriva nåt för att hedra en medlem som varit med sedan starten. Det var alldeles för tidigt att ta ställning till, för någon av oss, där och då men nu när lite tid passerat känner jag för att skriva själv och berätta något om min mor och samtidigt, förhoppningvis, få läsa lite minnen som ni eventuellt vill dela med er av.
Jag får börja med att beklaga sorgen Daniel. Det kändes tungt när jag fick höra att Brige gått bort. Då ville jag hedra henne genom att skriva något här i forumet, men som du vet väntade jag på ert ”tillstånd”. Så jag är glad att du skriver nu.

Brige var med på Kalimera från början, så det är en mycket trogen medlem som har lämnat oss. Jag minns henne som ett oerhört entusiastisk och positiv person. Alla hennes inlägg andades glädje, och en stor dos passion för Grekland, och då i synnerhet Naxos, Kreta och Syros. Även om hon hade skrivit anonymt skulle man ha sett att det var hon som skrev. Oftast använde hon blå text med fet stil, och massor med smiles!

Här kommer några exempel på Briges inlägg, fyllda av hennes oefterhärmliga entusiasm, och många smiles. Jag har hämtat inläggen från det gamla forumet, från den tid då Brige lärde känna Syros för första gången.


Åter-skatt=flygbiljetter o ö-luff (Skrevs 2004-07-18)

Ja men visst Vad ska man annars använda "slantarna" till?? SPARA? Nu måste jag väl ändå ha hört fel, eller.....? Tänkte väl det Vad säjs om Syros o Paros, i första hand, kanske blir det ngn mer ö, vi brukar ju kunna ändra oss En Kykladluff blir det i alla fall Jag är bara såå glad Vi åker 17 sept och vänder åter 3 okt. Det blir drygt två veckor det Och jag som inte har skrivit något om våra två veckor på Kreta ännu Är det någon som tycker att jag ska göra det?? Jag gillar ju att skriva men, ibland tappar jag suget, känner mej "trög" och då besöker jag inte Kalimera så ofta heller. Jag har ju lite svårt att hålla "skrivfingret" i styr då jag väl är här Har jobbat mest sedan vi kom hem, har haft två lediga veckor med inte så mycket sol och värme direkt, utan mest kalla vindar från havet. Däremot har det inte regnat så mycket. NU kan jag se fram emot hösten, och den förlängda sommaren, med lugn och glädje. Jag "strulade" då jag hade bokat flyget till Aten, glömde att "spara som" eller ta ut på skrivaren så nu kommer jag inte ihåg lösen o.s.v. men det dimper väl ned ett inbetalningskort snabbt som "rackarn" tänker jag Det skulle se ut det, om vi bara har flight FRÅN Aten och hem

-Brige/Birgitta, med nybokade flygbiljetter, färska så det ryker, och som aldrig får nog av grekiska öar tycks det


Syros, here we come! (Skrevs 2004-07-21)

Ja men visst NU ska vi fullfölja det vi tvingades avbryta i höstas. Det blir en "liten luff", Syros och Paros har vi (jag) tänkt, med c:a en veckas vistelse på vardera ön. Vi har inte varit på någon av dessa öar tidigare, bara skådat hamnarna o.s.v. från akterdäck på någon färjan då vi passerat till andra resmål. På Paros bor vi antagligen i Naussa, jag vill helst bo DIREKT vid stranden, så nära som möjligt och utan att behöva klättra i berg, klänga uppför branta backar eller i trappor. På Syros blir Kini vår boendeort om det är lika mysigt som det beskrivits av Kalimerare och i böcker. Paros får nog bli första stopp, Syros som avslutning. Skulle vi "ledsna" på Paros tidigare än beräknat så går det ju att klämma in ngr dagar på Naxos, hos "systrarna Lindberg" kanske (eller vad säjer Du Arne)

(De omtalade systrarna heter faktiskt Anasthasia och Iréne Kavouras. Så nu vet Ni det Båda är, enligt mitt tycke, oerhört charmiga var och en på sitt speciella sätt.)

Glad?? JAG? NATURLIGTVIS Det är extra spännande och lockande att besöka nya resmålTrots att jag vistats på Naxos så ofta och länge och blivit uppmanad att besöka Paros så har det inte "blivit av" tidigare. Men jag känner mej mera lockad nu och är mer nyfiken. Nyfikenheten på Syros väcktes redan för ett par-tre år sedan, men den gången valde vi Dodekaneserna med bl.a. Patmos och Fourni.
Nåväl; nu är vi "på gång" igen och det känns VÄLDIGT bra

-Birgitta/Brige, mot nya mål........d.v.s. öar i Grekland


Syros=stor förtjusning=SANT! (Skrevs 2004-10-08)

Ja, visst blev det så Stor förtjusning uppstod, hos oss båda, i denna lilla vackra ö, dess underbart rara människor, den fantastiskt goda maten samt alla trevliga katter o lustiga hundar. Taxi, o andra bilar med för den delen, STANNADE då katt eller hund gick över gatan ALL biltrafik skedde lugnt, varligt o hänsynsfullt. Inget ilsket tutande här inte

Jag är bara SÅ fascinerad. Tänk att bli SÅ förälskad, igen, det hade jag nog inte väntat mej. Vi hade ju, dessutom, vissa förväntningar eftersom Syros var en av de öar vi skulle ha besökt redan förra hösten. Att det besöket blev "sparat" gjorde inte mötet sämre, alls icke. Syros kommer vi avgjort att besöka igen

-Brige, för alltid Greklandsberoende. (Även maken börjar bli, tror jag )


Tack Brige för alla trevliga inlägg, och otroliga entusiasm!

Vila i frid.

Janne/Kalimera
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-09-22, 16:08
Daniel-San Daniel-San är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 5
Standard Sv: Minnestråd för Brige

Tusen tack Wardakis, Inkfish, Eva L och Janne! Känns härligt att få läsa om hur ni tänder ljus för mamma, lyssnar på musik m.m. Janne, jag känner onekligen igen min mammas stil i skriftspråket. Många smilies och positiva meningar. Helt underbart.

Ha det fint så länge och njut så mycket ni kan ni lyckliga som befinner er där nere just nu!
/Daniel och Fia
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-09-22, 17:03
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Minnestråd för Brige

Jag tror det var i början av Juni jag fick en PM-fråga här på Forumet om att vara "Vän" med Brige. Något jag naturligtvis svarade ja på. Till min bestörtning fick jag kort därefter reda på att hon gått bort.

Vi hade genom åren en del privat kontakt via PM på Forumet och vi skulle egentligen träffats på Naxos i Sept 2006. Nu blev det inte så tyvärr. Jag var bara där några få dagar och jag fick det inte att gå ihop. Något jag tycker är väldigt tråkigt idag.

Jag besöker den stora kyrkan på Tinos och tänder ljus varje gång jag är där. Nästa gång ska jag tända ett ljus till. För Brige. Det finns väl inget lämpligare ställe att tända ett ljus för en Greklandsvän som Brige än i en av de mest kända kyrkorna i Grekland.

Beklagar sorgen Daniel.

R.I.P. Brige

Peter
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-09-22, 18:47
monica monica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 930
Standard Sv: Minnestråd för Brige

Vad fint du skriver om din mamma, kommer oxå ihåg hennes inlägg här.

Tänder ett ljus på plats dvs i Grekland ikväll för henne och min pappa som oxå snabbt gick ifrån oss för 14 år sedan, alldeles för tidigt.

Jag beklagar verkligen sorgen

Monica
Svara med citat
  #9  
Gammal 2009-09-23, 12:39
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 809
Standard Sv: Minnestråd för Brige

Tack Danne för ditt fina inägg över din mor Birgitta och min vän.

Vi träffade bara Bride och Ulf ett par tre gånger, men hon och jag blev verkligt personliga vänner genom våra täta sms-kontakter och även e-postkontakter under flera år. Sista året hade vi daglige kontakter och kom in på livet på varandra.

Hon kunde verkligen beskriva naturen, dofterna, blommorna m.m. både i Jättendal och på Syros. "Du borde bli författare" skrev jag flera gånger till henne. Hon hade så lätt för att uttrycka sig i skrift.

Bridge hade även en konstnärlig ådra och målade med textil. Dessutom var hon en riktig matmamma. Jag har erhållit många fina recept från henne.

Nu känns det så konstigt för mig. Jag har förlorat en kär vän. Jag tänker på henne varje dag. Senaste kontakten vi hade var en fredag i juli klockan 20.45 då hon skickade ett sms. Hon gick bort några timmar senare.

Nu är vi i den grekiska arkipelagen. Vi tänder vårt ljus för henne varje kväll.

Jag vill på detta sätt hedra min vän Birgitta. Hon kommer alltid att finnas i mitt hjärta.

Daniel, Anna och Ulf: Vi skickar våra tankar till er.

Birgitta och Arne.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2009-09-23, 15:17
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Minnestråd för Brige

Vi tänder också ett ljus för Brige.Sänder även massor med tankar till Er i familjen.Phia o Tony
Svara med citat
  #11  
Gammal 2009-09-23, 15:35
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Minnestråd för Brige

Jag var också Kalimeravän med Brige och har bilden med lilla katten kvar bland "mina vänner", kan liksom inte ta bort den! Vi skulle träffats efter den fantastiska Theodorakiskonserten i Dalhalla (2006?) där vi var samtidigt, men då konserten var så lång och Brige med sällskap hade nattkörning hem så blev det bara ett telefonsamtal och ett kör försiktigt efter konserten.

SMS kom alltid från resorna och även ett överraskande telefonsamtal en gång från Kreta tror jag det var.

Våra PM oss emellan på Kalimera var inte så många , men jag läste alltid Briges inägg med glädje och ofta ett skratt.

När jag fick beskedet gnom en tavernatråd,kändes det mycket konstigt och det känns bra att denna särskilda tråd nu finns.
När jag om några veckor åker till Tinos tänder jag ett ljus i kyrkan där. Jag vet ej om Brige var någon gång på Tinos, men den kyrkan skulle hon gillat, liksom hela ön.

Det är så fint att läsa allt här och jag vet att Brige finns med oss på något sätt.
Tack Brige för att Du delade med Dig av Din glädje!

Lissi
Svara med citat
  #12  
Gammal 2009-09-23, 15:44
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 614
Standard Sv: Minnestråd för Brige

Jag hade glädjen och träffa Brige på Kalymnos för några år sedan när vi hade en Kalimeraträff där. Hon och Ulf kom dit bara för träffets skull.
Hon hade talat om för taxiföraren att köra henne någonstans där det inte fanns så många trappor och behöva tas sig upp för.
Då blev det Melitsaha. Jag letade reda på henne där. Inte så svårt för hon låg i en solsäng på stranden. Vi hade några trevliga pratstuner både på stranden och på festen.
Jag minns Brige med glädje och som en positiv och glad person.

Beklagar sorgen, som måste vara tung för er i familjen.

Riitta
Svara med citat
  #13  
Gammal 2009-09-23, 21:42
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 815
Standard Sv: Minnestråd för Brige

Det var ett fint och vackert inlägg, Daniel, och jag förstår er sorg. Jag miste själv min mor för inte så länge sedan och när man väl börjar förstå det ofattbara. Att en kär anhörig är borta för alltid. Då börjar man ta tag i saker. Vad blev sagt och vad blev inte sagt? Det finns så många frågor. Hon hade många vänner här på forumet och hoppas du får många svar som hjälper dig i sorgen.

Jag hade själv ingen direkt personlig kontakt med Brige, men kommer ihåg många av hennes inlägg. Hon var en av dem "som alltid var med".

/Netwolf
Svara med citat
  #14  
Gammal 2009-09-23, 23:49
Delfis avatar
Delfi Delfi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 128
Standard Sv: Minnestråd för Brige

Jag beklagar sorgen, Daniel. Det var ett väldigt fint inlägg du skrev.
Jag bor på Naxos och brukar gå till en för mig speciell liten kyrka och tända ett ljus för min mamma.
Nästa gång tänder jag ett för din mamma också.
Jag kände inte henne i verkliga livet, "bara" härifrån Kalimera.

Vila i frid.

/Delfi
Svara med citat
  #15  
Gammal 2009-09-24, 16:49
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Minnestråd för Brige

Usch, jag hajjade(förlåt det opassande uttrycket!) verkligen till när jag såg tråden, minnestråd för Brige!!
Vad har hänt? tänkte jag...

Har skickat meddelande ngn gång/ggr till Brige ang att jag själv bott uppe i Stocka/Strömsbruk i Hälsingland, ett stenkast från er i Jättendal..
Vet att Brige svarade och vi skrev lite till varandra. Minns henne som en glad o social person.... en som man lade på minnet, som något positivt. Så det känns jättetråkigt att få läsa att hon inte finns mer och skickar er ett par kramar och tankar till er och Brige, fast jag inte ens kände henne så personligen...
Stor kram till er och ett ljus tänds för Brige...
Svara med citat
  #16  
Gammal 2009-09-24, 19:57
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Minnestråd för Brige

Jeg hadde aldri gleden av å treffe Brige personlig, dessverre, men jeg hadde stor glede av hennes mange positive og trivelige innlegg i forumet

Da Brige døde sendte flere Kalimeravenner, som sto henne nær, sorgtunge SMS til meg.

Jeg sender v a r m e tanker til Brige's familie og beklager den tunge sorgen!
Vennlig hilsen Kari
Svara med citat
  #17  
Gammal 2009-09-26, 09:40
Ann Ann är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Karlshamn
Inlägg: 124
Standard Sv: Minnestråd för Brige

Tack Danne for ditt fina inlagg
Vi tanker ofta pa dig, Uffeman och Anna.
Vi har forlorat en valdigt god van, som lamnade oss alltfor tidigt.
Vi har haft mycket trevligt under vara resor i Kykladerna.
Den storsta upplevelsen var da Brige bakom ratten lotsade oss runt pa Naxos och visade stallen for oss som vi inte trodde fanns.

Brige, vila i frid
Ann och Tommy
Svara med citat
  #18  
Gammal 2009-09-26, 11:29
Chriss avatar
Chris Chris är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm/Vasastan
Inlägg: 182
Standard Sv: Minnestråd för Brige

Det är med stor bestörtning jag via min bror fick höra att Birgitta gått bort.
Daniel, jag beklagar Din och övriga familjens stora sorg.

Jag lärde känna Birgitta via Kalimera. Hennes inlägg var alltid så underhållande att läsa. Många gånger kände jag igen mig själv i hennes funderingar och åsikter. Med stor humor och mycket positiva ordalag var Birgitta en stor karismatisk person, som med hjälp av många "cookies" lade ut texten om sina greklandskunskaper på nätet.

Första gången vi träffades var i Kini på Syros. Jag bodde på Argo´s hos Yannis och Stavroula. En morgon hade vi fått en ny granne. En kvinna som gick med stavar, vilket jag tyckte var tufft och ett ypperligt hjälpmedel i den grekiska arkipelagen.

Yannis berättade att hon också var från Sverige. Lite senare på dagen möttes vi och presenterade oss för varandra. Det blev upptakten till vänskapen med Birgitta. Vi fann varandra direkt. Det blev vattengympa i havet på dagarna och tavernasittningar på kvällen ...

En kväll när vi sitter på en taverna kommer vår värdinna Stavroula in med ett gäng barn för att köpa glass. Vi hälsade och sade kalinichta när de gick. Efteråt kom servitören fram med "ett kilo" vin i den traditionella plåtburken/karaffen och sade att Stavroula tyckte vi skulle dricka mer vin.
Det blev en oförglömlig kväll med många berättelser och mycket skratt, tills vi gemensamt fick stötta varandra hemåt på nattkröken. Kul hade vi haft kan jag lova.

Sedan dess har det blivit många sms och framför allt mail. Inför varje storhelg kom alltid en hälsning från Birgitta. Jag kommer sakna henne mycket.

Jag hoppas Birgitta från sin himmel kan besöka de platser i Grekland som hon inte i livet kunde göra för "den krassliga" kroppens skull.

Chris
Svara med citat
  #19  
Gammal 2009-09-29, 20:20
Marie & Thore Marmins avatar
Marie & Thore Marmin Marie & Thore Marmin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 90
Standard Sv: Minnestråd för Brige

Vi tänder också ett ljus för Birgitta. Lärde känna henne år 2007 på stranden Prokopios Naxos där hon underhöll oss med sina anektoter om Grekland och alla händelser som hon hade upplevt. Birgitta kommer att saknas både här på Kalimera och på Naxos
mvh marie och thore
Svara med citat
  #20  
Gammal 2009-09-29, 22:15
Delfis avatar
Delfi Delfi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 128
Standard Sv: Minnestråd för Brige

Daniel: Bara en liten uppdatering att jag promenerade till den lilla kyrkan Agios Nektarios i utkanten av Chora, Naxos i förrgår eftermiddag/kväll (27 september) och lät ett litet ljus brinna för Brige, samt ett för min egen mamma (som gick bort 2007).
Ag. Nektarios är en bedårande liten kyrka belägen i ett bostadsområde kallat Aspra Spitia (om jag inte är helt fel ute), omgiven av just vita hus, träd och odlingsfält där det fridfullt spatserar hönor, tuppar och katter.
/Delfi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT