Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-08-25, 11:36
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Parga

Börjar på en egen Pargasida nu !

Fast det är väldigt lång tid dit så är det så roligt med lite information om just Parga.
Resan går ej att boka i nu för kontraktet är ej klart för 2012. Hoppas nu att dem flyger från Malmö, hoppas hoppas.

Vem har bott på Parga Beach?
Birgitta
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-11-22, 22:45
PeeWee PeeWee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 19
Standard Sv: Parga

Hej. Jag har varit i Parga 4 gånger de sista åren och älskar det. Det är en underbart mysig liten by med trånga gränder och vackra stränder runt hörnet. Bor själv i Helsingborg så vi flyger alltid från Sturup med Apollo. Du kommer att få en toppensemester . / Annika
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-11-23, 15:55
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Parga

Citat:
Ursprungligen postat av PeeWee Visa inlägg
Hej. Jag har varit i Parga 4 gånger de sista åren och älskar det. Det är en underbart mysig liten by med trånga gränder och vackra stränder runt hörnet. Bor själv i Helsingborg så vi flyger alltid från Sturup med Apollo. Du kommer att få en toppensemester . / Annika
Tack för ditt fina betyg från Parga . Känner att vårt nya semesterval blir alla tiders , roligt att så många älskar Parga .
Birgitta
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-11-30, 19:17
Sandra_Pettersson Sandra_Pettersson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Norrköping
Inlägg: 18
Standard Sv: Parga

Parga är en väldigt romantisk stad. Jag och min pojkvän var där förra året i augusti och var helnöjda! Ett tips är att du måste vandra i floden styx när du åker dit, bland det häftigaste jag varit med om!
Hoppas resan blir bra!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-12-01, 22:17
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Parga

Citat:
Ursprungligen postat av Sandra_Pettersson Visa inlägg
Parga är en väldigt romantisk stad. Jag och min pojkvän var där förra året i augusti och var helnöjda! Ett tips är att du måste vandra i floden styx när du åker dit, bland det häftigaste jag varit med om!
Hoppas resan blir bra!
En romantisk stad låter bra .
Jo vi ska allt vandra i floden Styx. I dag har vi 253 dagar dit .
Tack !
Birgitta
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-01-13, 15:58
Krille74 Krille74 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 44
Standard Sv: Parga

Då va resan till Parga i år igen bokad 3v denna gång. 9678kr för 2 pers som hittat
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-01-14, 15:13
bjork bjork är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 10
Standard Sv: Parga

Parga är verkligen härlig, men jag tycker att det är stor skillnad på den del av Parga som vätter mot Valtos och övrig delar av staden. Delen mot Valtos är så mycket finare och mysigare.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2012-01-14, 15:53
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Parga

Citat:
Ursprungligen postat av bjork Visa inlägg
Parga är verkligen härlig, men jag tycker att det är stor skillnad på den del av Parga som vätter mot Valtos och övrig delar av staden. Delen mot Valtos är så mycket finare och mysigare.
Så bra då , vi valde rätt ställe att bo på
209 dagar kvar till vi drar ner till härliga Parga .
Birgitta
Svara med citat
  #9  
Gammal 2012-02-07, 16:29
Maria26 Maria26 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2008
Inlägg: 30
Standard Sv: Parga

Valtos stranden är toppen, jättefin utsikt över den från borgen! Om du inte bara vill ligga på stranden så kan jag rekommendera en vandringstur till Ali Pacha's borg ovanför Parga. Vi startade på morgonen innan det blivit så varmt och gick längs små vägar genom apelsodlingar och skog. Härlig känsla när det är så tyst och lugnt på morgonen . Utsikten från borgen var toppen! Sen åt vi lunch i bergsbyn innan vi gick tillbaks till Parga. Om jag inte minns fel så fick vi vägbeskrivning på apollokontoret.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2012-02-08, 14:59
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Parga

Citat:
Ursprungligen postat av Maria26 Visa inlägg
Valtos stranden är toppen, jättefin utsikt över den från borgen! Om du inte bara vill ligga på stranden så kan jag rekommendera en vandringstur till Ali Pacha's borg ovanför Parga. Vi startade på morgonen innan det blivit så varmt och gick längs små vägar genom apelsodlingar och skog. Härlig känsla när det är så tyst och lugnt på morgonen . Utsikten från borgen var toppen! Sen åt vi lunch i bergsbyn innan vi gick tillbaks till Parga. Om jag inte minns fel så fick vi vägbeskrivning på apollokontoret.
Mm låter mysigt att gå upp lite tidigt om man skulle vakna tidigt en morgon. Just lugnet är fint på morgonen , ett morgondopp innan frukost samt gå rundan.
Ali Pachá borg du menar , är det den man ser från Valtostranden ? Vilken bergsby menade du sen ?
Ligger Apollokontoret nära?
Birgitta
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT