|
|||
|
|||
Var på Kalymnos ska man bo ?
Sitter och tittar på vart vi ska åka i år ! Kalymnos ser trevligt ut.
Var på Kalymnos ska man bo om man vill ha grekisk mysfaktor, nära till strand och mysig by och vacker utsikt ? |
|
||||
|
||||
Sv: Var på Kalymnos ska man bo ?
Åker ni charter eller på egen hand?
|
|
|||
|
|||
Vi tänkte försöka åka på egen hand i år !
|
|
||||
|
||||
Citat:
Jag har bott på Kalymnos två gånger (Pothia och Panormos) och har trivts kanon. Numera bor jag alltid på Telendos, och tar båten över till Kalymnos, resan över tar inte många minuter. |
|
||||
|
||||
Vi har vært en gang (to uker) på Kalymnos, og bodde sentralt i Pothia. Når vi skal tilbake dit, er vi ikke det minste i tvil om at vi kommer til å bo samme sted igjen. Pothia virket som en genuin gresk by som lever sitt eget liv uten å være så påvirket av turismen, mens "badebyene" i vest ikke har noe spesielt særpreg i forhold til hundre andre småbyer som lever av turisme. Bystranden i Pothia var helt Ok for oss, som ikke er spesielt opptatt av strandlivet.
|
|
|||
|
|||
Har du förslag på bra ställen att bo på i Pothia?
|
|
||||
|
||||
Eftersom jag är god vän med Antonis Antonoglou som har Villa Melina tipsar jag förstår om det hotellet...har hemsida.22430-22682.
Katerinas är ett annat familjärt hotell centralt i stan.22430-23873 Sen finns Panorama, Olympic, Evanic och några till. Mitt i smeten men ändå inte. Totala lugnet finner man i Emborio, där vägen tar slut, Hotel Pandelis Michas 22430-40063 Några fler ställen i Emborio och Skala finns. Däremellan finns Myrties-Masouri-Armeon. Många kommer att tipsa dig om sina favoriter där! De flesta har inte öppet innan säsongen börjar, man brukar börja rusta , feja,måla,fixa i mars. |
|
||||
|
||||
Vi bodde på Katerina, sentralt i Pothia, men likevel godt skjermet mot hovedgatene som går på begge sider av hotellet. Pool, 8 - 10 min å gå til havnen, hvor det meste skjer. Vi trivdes, og kan godt tenke oss å bo samme sted neste gang.
|
|
||||
|
||||
Tänk på att by på norska betyder stad när du får tips av norrmän så det inte blir språkförbistring. Eva
|
|
||||
|
||||
Där har jag bott. Om jag ska bo i Pothia flera gånger blir det Villa Melina då också. Mycket bra!
|
|
||||
|
||||
Vi bor alltid i Myrties-Melitsaha där det är lugnt och fridfullt och vackert Inga charterresor går numera till dessa byar då allt är förlagt till Massouri, Kantouni och Pothia. Därför bor man i små familjeägda hotell. Det finns två hotell med pool, Katina och Agelika. Men om man någon gång tröttnar på lugnet och vill ha lite liv och rörelse så är det gångavstånd till Massouri eftersom Myrties och Massouri är sammanbyggda Det tar ca 10-15 minuter att gå mellan byarna. Massouri är också en trevlig by
Tycker vi |
|
|