|
||||
|
||||
Suktande katter...
Bild av total längtan: några katter och en bur med undulater-som dom inte kommer åt...
Vännen Eva är i Sverige och jag har hand om Tjippe och Tjippa som jag döpt dem till. En gul och en grön undulat, för mig en ny bekantskap. Innan maken for till Sverige kom han hem med en skadad duva, och vi smällde illa kvickt upp en stor voljär, tre x 1 x 2 meter med plastnät runt om , presenning uppepå, gardiner som fladdrar och skuggar, sittpinnar och stänger, rena femstjärniga fågelhotellet. Duvan blev frisk och fick flyga ut ganska snart. Undulaterna fick sitta i sin egen välkända bur första dagen. Jag knöt fast den högt uppe i ena hörnan av voljären, i god skugga , men olika arrangemang av rep och pinnar och matskålar och vattenbehållare. Jag kan öppna en lucka och gå in och en annan att sträcka in armen igenom. Nästa dag öppnade jag de två små dörrarna på deras bur. De höll sig inne, och runt om , utanför, satt alla katterna och glodde som på en finalmatch i fotboll eller så. Snart vågade sig Tjippe ut och flög runt och tjippade för fullt, helt likgiltig för katterna. Dessa försökte klättra utanpå buren, de tog sig upp på takpresenningen, de låg i timmar och stirrade på undulaterna. Nu flyger även Tjippa runt och tjippar, och de flesta katterna har tröttnat. Men de längtar, det ser man... |
|
|||
|
|||
Sv: Suktande katter...
...
|
|
|||
|
|||
Vilket paradis de måste ha....De blir nog kvar!
Lissi |
|
|||
|
|||
"Finalmatch i fotboll" - ja, så är det med vår Lemonaki när jag går ut med henne och hon får syn på ett skogsduvepar framför huset.Då Kan hon sitta i krypställning hur länge som helst.
|
|
||||
|
||||
Ja, katter är härliga. Riktiga jägare, när det vankas småvilt. Vår katt kommer gärna in med en mus eller fågel och lägger fram den som en trofé. Då får man snällt säga "duktig katt", samtidigt som man avlägsnar offret från hallmattan.
/Netwolf |
|
|||
|
|||
Vi har katt och hade(obs hade)2 fåglar ..en nymfparakit Tintin..en undulat Fritiof...båda var ju i bur men katten lyckades ändå...Med andra ord vi har inga fåglar kvar
|
|
||||
|
||||
Vår granne hade kanariefåglar som drillade så vackert. En blev uppäten av en orm! I buren! Jag vet inte hur den bar sig åt, låter märkligt. I allafall har jag tätat nertill med brädor och olika arrangemang och någon orm har vi inte sett nära huset i år.
|
|
||||
|
||||
Usch, va vidrigt med en orm som slingrar sig in. Hade haft lite svårt att sova då.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Det finns inte så mycket orm här där vi bor, eftersom man gladeligen slår ihjäl dem utan att fundera på saken. Under elva år har jag sett kanske fem levande ormar och ingen av dem verkade intresserad av mig, och några överkörda.
|
|
|