Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-07-12, 17:20
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Suktande katter...

Bild av total längtan: några katter och en bur med undulater-som dom inte kommer åt...

Vännen Eva är i Sverige och jag har hand om Tjippe och Tjippa som jag döpt dem till. En gul och en grön undulat, för mig en ny bekantskap.

Innan maken for till Sverige kom han hem med en skadad duva, och vi smällde illa kvickt upp en stor voljär, tre x 1 x 2 meter med plastnät runt om , presenning uppepå, gardiner som fladdrar och skuggar, sittpinnar och stänger, rena femstjärniga fågelhotellet. Duvan blev frisk och fick flyga ut ganska snart.

Undulaterna fick sitta i sin egen välkända bur första dagen. Jag knöt fast den högt uppe i ena hörnan av voljären, i god skugga , men olika arrangemang av rep och pinnar och matskålar och vattenbehållare. Jag kan öppna en lucka och gå in och en annan att sträcka in armen igenom.

Nästa dag öppnade jag de två små dörrarna på deras bur. De höll sig inne,
och runt om , utanför, satt alla katterna och glodde som på en finalmatch i fotboll eller så. Snart vågade sig Tjippe ut och flög runt och tjippade för fullt, helt likgiltig för katterna. Dessa försökte klättra utanpå buren, de tog sig upp på takpresenningen, de låg i timmar och stirrade på undulaterna.

Nu flyger även Tjippa runt och tjippar, och de flesta katterna har tröttnat. Men de längtar, det ser man...
Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 17:22
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Suktande katter...

...
Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 17:39
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Vilket paradis de måste ha....De blir nog kvar!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 22:25
Malina Malina är inte uppkopplad

"Finalmatch i fotboll" - ja, så är det med vår Lemonaki när jag går ut med henne och hon får syn på ett skogsduvepar framför huset.Då Kan hon sitta i krypställning hur länge som helst.
Svara med citat
Gammal 2014-07-13, 10:10
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Ja, katter är härliga. Riktiga jägare, när det vankas småvilt. Vår katt kommer gärna in med en mus eller fågel och lägger fram den som en trofé. Då får man snällt säga "duktig katt", samtidigt som man avlägsnar offret från hallmattan.

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2014-07-13, 11:09
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Vi har katt och hade(obs hade)2 fåglar ..en nymfparakit Tintin..en undulat Fritiof...båda var ju i bur men katten lyckades ändå...Med andra ord vi har inga fåglar kvar
Svara med citat
Gammal 2014-07-13, 17:40
Monica Ps avatar

Vår granne hade kanariefåglar som drillade så vackert. En blev uppäten av en orm! I buren! Jag vet inte hur den bar sig åt, låter märkligt. I allafall har jag tätat nertill med brädor och olika arrangemang och någon orm har vi inte sett nära huset i år.
Svara med citat
Gammal 2014-07-13, 17:57
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Usch, va vidrigt med en orm som slingrar sig in. Hade haft lite svårt att sova då.

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2014-07-13, 20:09
Monica Ps avatar

Det finns inte så mycket orm här där vi bor, eftersom man gladeligen slår ihjäl dem utan att fundera på saken. Under elva år har jag sett kanske fem levande ormar och ingen av dem verkade intresserad av mig, och några överkörda.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:39.