|
|||
|
|||
Santorini eller Zakynthos
Heeeeeej
Vi är två tjejer som har tänkt att resa till Grekland i 10 dar. Problemet är att vi inte vet vart i Grekland vi ska åka. Vi funderar på Santorini eller Zakynthos. Vi är ute efter uppleva den grekiska kulturen, fina stränder, god mat, bra uteliv och butiker. Ett ställe där man kan lära känna riktiga greker och inte bara turister =) Hoppas ni alla kan hjälpa oss att finna den rätta platsen Apo tin Despina kai Selina/ Gia |
|
||||
|
||||
Sv: Santorini eller Zakynthos
Jag har inte varit på Zakynthos, men kan tänka mig att där är mindre sönderturistat än Santorini. Den senare är ju hårt driven, inte så mycket genuint, och dessutom en transferö för båtar till omgivande öar. Santorini's stränder är väl ingen höjdare, det är mycket vulkansand och även småsten. Vlyhada är gärna blåsig, den bästa är nog i Perissa.
Dock finns det trevliga ställen även på Santorini, vi bodde i Perissa på Hotel Honeymoon beach, trevligt ställe! Men man kan ju ta sig vidare till t.ex. Amorgos som jag varmt rekommenderar. Kombinera gärna! |
|
||||
|
||||
Sv: Santorini eller Zakynthos
Skulle nog satsa på Paros.
Detta är för mig det genuina Grekland mitt i Kykladerna. Bra stränder. Bra uteliv och många fina restauranger. Finns även bra shopping i Parikia. Även Naxos stad kan funka, dock lugnare uteliv här. Detsamma gäller Parga på fastlandet. Tror annars att Mykonos skulle kunna passa er ! /Homeros |
|
|