|
|||
|
|||
Eurovision song contest
Hejsan!
Jag kommer förmodligen vara i Grekland när finalen av Eurovision song contest går av stapeln den 16 Maj. Eftersom jag är en stor fan av detta spektakel undrar jag hur stort detta är i Grekland, om de visar tävlingen ute på barerna. Undrar också, om nu Malena går till final om man via en svensk mobiltelefon i Grekland kan rösta på det svenska bidraget. Vanligtvis brukar jag inte rösta, men det skulle vara kul att veta om det går. //Ingela |
|
|||
|
|||
Sv: Eurovision song contest
Det er STORT i Hellas!!! Du får helt sikkert sett finalen. Om du kan stemme vet jeg ikke, side du har svensk landsnummer, men du får kjøpe deg et gresk sim-kort, det kan du til og med kjøpe i kioskene (pay as you go).
Og den norske sangen er favoritt Tenkte bare jeg skulle nevne det |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
När du skriver STORT med stora bokstäver antar jag att det är väldigt STORT Jag känner mig mycket lugnare nu eftersom jag inte vill missa tävlingen. Tyvärr har jag inte hört alla låtar ännu, men hört att Norge är den största favorien, och den är bra, men lite svensk opera är inte så tokigt det heller.
//Ingela |
|
||||
|
||||
Vi var på Kreta den gången Helena Paparizou vann med "My Number One". Hysterin INNAN förvånade mig, när hon väl vunnit gick hela Platanias fullständigt bananas. Det var VM-94-stämning över hela stan resten av veckan. Då trodde jag att jag sett allt.
Tills Liverpool vann över Milan i Champions League-finalen fyra dar senare och engelsmännen tog över firandet... |
|
||||
|
||||
Laste reglerna pa eurovision sajten och
man kan maximalt rosta 20 ganger (fran ett telefonnummer). Latt som en platt 10x pa Malena , 10x pa Sakis |
|
|||
|
|||
Citat:
Jag håller med dig. Hörde den på youtube i dag och den var inte dålig. |
|
|||
|
|||
Citat:
Så da stemmer du på den norske? Jeg skal love å sende en stemme til Sverige |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Tack
|
|
|||
|
|||
Det där förmodligen Grekland blev inte av i Maj, det blev en liten alpby i Österike istället. Hoppas intresset för festivalen är stort där också. Grekland blir det två veckor i Augusti istället Tackar för svaren jag fick. Ha en trevlig försommardag alla i forumet.
//Ingela |
|
|