Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Östra Kreta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-07-25, 12:37
peppssan peppssan är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Analipsi - Three Star

Hej hej. Ska åka till Kreta nu i oktober och undrar om ngn varit på hotell Three Star ??? Vill veta allt om hotell, bra - dåligt, orten Analipsi m m. Snälla Ni som varit där kan väl ge Era synpunkter. Har sökt efter trådar men hittar inget speciellt om just detta hotellet. Tack för all info.
Svara med citat
Gammal 2008-07-25, 14:11
ulrikass avatar
ulrikas ulrikas är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006
Standard Sv: Analipsi - Three Star

Hej. Har inte bott på Three star men det ser fint ut när man går förbi. Det finns nog en del att läsa om Analipsi här, om du söker. Jag tycker att det är underbart där, har varit där två gånger. Har lärt känna en hel del människor, så Analipsi är min ständiga längtan. Fråga om det är något speciellt du vill veta.

/Ulrika
Svara med citat
Gammal 2008-07-25, 14:37
Ziggys avatar
Ziggy Ziggy är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Vi bodde på Three Star to uker siste år. Det er forøvrik ikke hotell, men leiligheter.
Enkel standard, alle 2-roms leiligheter og helt OK. 100 meter fra stranden og 200 meter fra sentrum av Analipsi. Stille og fredelig med et lite basseng for dem som liker det.

Det står forøvrig mer om Analipsi i andre tråder her på forumet.

Sigbjørn
Svara med citat
Gammal 2008-07-25, 15:10

Tack för ditt svar. Undrar om det är backe upp till centrum för centrum av Analipsi ligger väl förbi hotellet eller har jag helt fel ??? Valde på Three Star, Elena o Elpida men valet blev Three Star, vet du ngt annat om de andra 2 hotellen ???
Svara med citat
Gammal 2008-07-25, 15:16

Citat:
Ursprungligen postat av ulrikas Visa inlägg
Hej. Har inte bott på Three star men det ser fint ut när man går förbi. Det finns nog en del att läsa om Analipsi här, om du söker. Jag tycker att det är underbart där, har varit där två gånger. Har lärt känna en hel del människor, så Analipsi är min ständiga längtan. Fråga om det är något speciellt du vill veta.

/Ulrika
Jag vet ingen om Analipsi mer än vad jag har läst om på olika trådar, men verkar va lugnt o mysigt och det är det vi vill ha, lite återhämtning efter en stressig jobbperiod. Valet för mig var mellan Kreta o Cypern och har varit väldigt tveksam men valde Kreta. Vet Du nånting om prisläge mellan Cypern o Kreta ??? Vad jag kunnat hitta själv verkar Cypern väldigt dyrt men Grekland är väl oxå ganska dyrt, men äta ska man ju var man än är, hemma eller semestern. Allting kan ju inte va billigt för att man sätter sig på ett plan o åker iväg men skulle ändå vilja ha lite koll på prisläget. Var bodde Ni ??? Jag valde mellan Three Star, Elena, Elpida, vet Du ngt om de andra 2 hotellen här ??? Ha en trevlig helg, vi åker 2 oktober o jag bara lääääängtar ................
Svara med citat
Gammal 2008-07-25, 16:03

Tack för din info. Visst har jag hittat lite info om Analipsi här, men är det nån backe upp till centrum för centrum ligger väl ovanför Three Star eller har jag helt fel ??? Jag längtar bara ner där, vi åker början oktober efter en lång o stressig jobbperiod och vill bara ha det lugnt o skönt omkring mig o det verkar jag kunna få där. Tips på något bra matställe ??? Kreta verkar ju va lite "backigt" eller har jag fel ??? Hur är stranden där ??? Kanske inte så mkt badande för vår del i början av oktober men doppa tårna blir det väl iallafall !!! Jag lääääängtar iväg så, jag hade funderat på Cypern oxå men valet blev till slut Kreta. Något annat bra tips om Analipsi ??? Det mesta finns väl där som bank, post, läkare ........... Allt kan hända ........... Peppssan .............
Svara med citat
Gammal 2008-07-25, 16:46
Ziggys avatar
Ziggy Ziggy är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Det er en liten "bakke" opp til "sentrum".

Ca 150 meter opp fra Three Star ligger kirken, og der er det en liten "bakke" opp til sentrum.

Hvis du er inne på Google Earth, så ligger Three Star på: 35°20'5.66"N 25°20'45.40"E. Da er du på enden av bassenget. Den lille raden med 3 bygninger som henger sammen er Three Star. Hotellet rett over, ved stranden er Tsalos Beach. Jeg kjenner ikke til de andre hotellene der..

Mvh

Sigb
Svara med citat
Gammal 2008-07-25, 18:57
ulrikass avatar
ulrikas ulrikas är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Citat:
Ursprungligen postat av peppssan Visa inlägg
Tack för din info. Visst har jag hittat lite info om Analipsi här, men är det nån backe upp till centrum för centrum ligger väl ovanför Three Star eller har jag helt fel ??? Jag längtar bara ner där, vi åker början oktober efter en lång o stressig jobbperiod och vill bara ha det lugnt o skönt omkring mig o det verkar jag kunna få där. Tips på något bra matställe ??? Kreta verkar ju va lite "backigt" eller har jag fel ??? Hur är stranden där ??? Kanske inte så mkt badande för vår del i början av oktober men doppa tårna blir det väl iallafall !!! Jag lääääängtar iväg så, jag hade funderat på Cypern oxå men valet blev till slut Kreta. Något annat bra tips om Analipsi ??? Det mesta finns väl där som bank, post, läkare ........... Allt kan hända ........... Peppssan .............
Hej. Det finns bankomat och allt annat i Analipsi. Min syster var nyligen på Cypern, som hon tyckte var dyrt jämfört med Grekland. Vi var i år på västra Kreta vilket vi upplevde lite dyrare än östra sidan. Arhistelos är min favorit av restaurangerna, Marina är också bra.

/Ulrika
Svara med citat
Gammal 2008-08-01, 09:37
Pixie Pixie är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Hej!

Har just bokat en restresa, ska bo på Three star och åker den 21 augusti. Jag kan återkomma och rapportera efteråt!

Citat:
Hej hej. Ska åka till Kreta nu i oktober och undrar om ngn varit på hotell Three Star ??? Vill veta allt om hotell, bra - dåligt, orten Analipsi m m. Snälla Ni som varit där kan väl ge Era synpunkter. Har sökt efter trådar men hittar inget speciellt om just detta hotellet. Tack för all info.
Svara med citat
Gammal 2008-08-10, 19:44
Åsas avatar
Åsa Åsa är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Hej ! Har varit i Analipsi några ggr, senast förra året i agusti har bott på Elpida 2 ggr mycket bra och trevlig familj som driver det, gillar oxå läget lite bakom byn. three star ser fint ut oxå. Åker du med barn i så fall vilka åldrar ? Kan tipsa om restauranger mm. Fråga på. Har lite bråttom ut nu bara.
Mvh Åsa
Svara med citat
Gammal 2008-09-02, 22:06
HansLs avatar
HansL HansL är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Hej!
har bott en vecka på Three Star i Analipsi för några år sedan tillsammans med min familj. Tyckte det var OK. Poolen var dock bättre på grannhotellet Tsalos, vilken vi kunde använda, ibland vissa dagar var grinden stängd, varför vet jag inte.
Dessutom har Tsalalos en trevlig restaurang och livsmedelsbutik och en strandremsa med uthyrning av solstolar etc. orten Analipsi är väl OK lagom stort att vandra runt på kvällen, flera bra restauranger och butiker.
Vågorna i havet kan vissa dagar vara höga med undervattenströmmar, badförbud 2 dagar och varningsflagg ytterligare 2 dagar av vår vecka runt midsommar.
Trevlig resa, själva åker jag och min fru till södra kreta 9 oktober en vecka.
Hans
Svara med citat
Gammal 2008-09-10, 11:37
Pixie Pixie är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Hej

Nu har vi varit där.
Lägenheterna var OK för 2-stjärnigt även om städningen lämnade mycket att önska... Ägaren tog dessutom passen då vi checkade in, och sedan fick vi jaga honom (receptionen är i stort sett obemannad förutom då folk kommer och åker) och till sist fick vi tag i passen dagen innan vi skulle åka hem.

Läget var dock väldigt bra, nära stranden och restaurangerna. Bästa badplatsen hittade vi en bit nedåt på gatan (österut). Annars var det ganska mycket stenar och rev.

Vill man bo billigt och inte är så noga med standarden så kan jag rekommendera Three star! Är man lite mer kräsen så ska man nog satsa på nåt annat.
Svara med citat
Gammal 2008-10-18, 09:10
maggan08 maggan08 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Hej!

Jag har besökt Analipsi för 1,5 år sedan och bott på elpida. rekommenderar hotellet som dock blivit mkt dyrare i år!! Håller med dig o stranden, både stenig och inte så ren....I år har vi besökt georgiopolis som är helt underbart, min klara favorit på Kreta (har besökt flera ytterligare orter). Rekommenderar det starkt, speciellt till barnfamiljer!

Nu har vi varit där.
Lägenheterna var OK för 2-stjärnigt även om städningen lämnade mycket att önska... Ägaren tog dessutom passen då vi checkade in, och sedan fick vi jaga honom (receptionen är i stort sett obemannad förutom då folk kommer och åker) och till sist fick vi tag i passen dagen innan vi skulle åka hem.

Läget var dock väldigt bra, nära stranden och restaurangerna. Bästa badplatsen hittade vi en bit nedåt på gatan (österut). Annars var det ganska mycket stenar och rev.

Vill man bo billigt och inte är så noga med standarden så kan jag rekommendera Three star! Är man lite mer kräsen så ska man nog satsa på nåt annat.[/quote]
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:54.