Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-01-12, 10:59
Melusia Melusia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 37
Standard Naxos - andra öar

Hej!


Kommer bo på Naxos Slutet av Aug och 14 dagar framåt.
Tanken är att besöka andra öar...
Ios och Paros kommer vi att ta några nätter på var.
De andra öarna vill vi bara åka över dagen, ta ett dopp och äta och se oss lite om kring på .


Har ni tips på bra öar? Naxos - ?


Färjetider som är bra till dessa (så det inte bara går att stanna 1 timme)?


Har ni dessutom ca priser på färjebiljetter vore jag tacksam. Även till Ios och Paros och till Antiparos.


Vi kommer bo på Spiros i Naxos stad, Vet ni någon kanonrestaurang i närheten med underbar utsikt? ( fyller 50år då jag är där och vill äta gott på ett bra ställe)


Med vänlig hälsning Annika
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-01-12, 16:27
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 537
Standard Sv: Naxos - andra öar

Citat:
Ursprungligen postat av Melusia Visa inlägg
De andra öarna vill vi bara åka över dagen, ta ett dopp och äta och se oss lite om kring på.
Ni kan åka med någon av utflyktsbåtarna som går till några av öarna nära Naxos. En tur går till Delos och Mykonos, merparten av tiden läggs på Delos, och där kan ni inte bada. Det går även dagsturer till Iraklia och Koufonissi där ni har gott om tid att bada och äta glass.

Citat:
Vi kommer bo på Spiros i Naxos stad, Vet ni någon kanonrestaurang i närheten med underbar utsikt? ( fyller 50år då jag är där och vill äta gott på ett bra ställe)
Ett ställe som har fin utsikt över småbåtshamnen och hamnpromenaden är Flamingo. Jag har aldrig ätit där så jag vet inte hur maten är, men där brukar alltid vara mycket folk.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-01-13, 11:45
Melusia Melusia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 37
Standard Sv: Naxos - andra öar

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Ni kan åka med någon av utflyktsbåtarna som går till några av öarna nära Naxos. En tur går till Delos och Mykonos, merparten av tiden läggs på Delos, och där kan ni inte bada. Det går även dagsturer till Iraklia och Koufonissi där ni har gott om tid att bada och äta glass.

Ett ställe som har fin utsikt över småbåtshamnen och hamnpromenaden är Flamingo. Jag har aldrig ätit där så jag vet inte hur maten är, men där brukar alltid vara mycket folk.
Tack,Tack...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT