Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-08-09, 22:15
emilotte emilotte är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Stenhamra
Inlägg: 4
Standard Hämta ut förköpta båtbiljetter!

Hejsan!

Snart är det dags för mig att åka iväg också på en sån där härlig öluff. Och för att vara på den säkra sidan tänkte jag köpa biljetterna hemifrån (Heraklio-Santorini)

Då när jag ska hämta ut mina biljetter så kommer jag att hämta ut dom hos Paleologos S.A. tydligen i Heraklion (vi åker med Hellenic). Då återstår frågan;

1. Vilka öppetider brukar dessa ställen ha?
2. Hur tar jag mig lättast dit? Jag kommer nämligen med buss från Chania till Heraklion och undrar hur långt det är till hamnen och biljettcentret från busshållplatsen just?

Tacksam för svar!

Kram
Emilotte (ny här på Kalimera )
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-08-10, 06:54
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Hämta ut förköpta båtbiljetter!

När du kommer med buss från Chania, då anländer du till den stora bussterminalen just intill färjekajen. Det är bara att korsa den stora gatan utanför bussterminalen och promenera cirka 300 meter till färjorna.

Just mittemot bussterminalen finns för övrigt ett mycket bra mathak där lättare rätter serveras. Mycket prisvänligt ställe.

Biljetterna nu. I själva bussterminalen finns två stycken Travel Agency där man kan handla och hämta färjebiljetter. Jag blir dock osäker om Paleologos är en av butikerna. Rent generellt sett brukar alla travel agency vara anslutna till alla rederiers system, så det borde gå bra att få ut sina förbokade biljetter var som helst, men jag är lite osäker på den saken. Dra iväg ett mail till Paleologos och fråga.

Arne
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT