|
||||
|
||||
Transport av mc till Grekland
någon som vet någon som kör lastbil till Grekland o som ev kan frakta ner en mc
|
|
||||
|
||||
Sv: Transport av mc till Grekland
Tja, kolla med de stora transportbolagen. De bör kunna fixa det.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag hade hoppats att finna någon som kör transporter o som kan ta den på returen till rimlig kostnad |
|
||||
|
||||
Nu har det löst sig förträffligt bra. Lastbil till Verona, där jag hämtar den o fortsätter från Venedig till Grekland. Avresa i början av april
|
|
||||
|
||||
Kul! Vart ska du och hur länge ska du vara borta?
|
|
||||
|
||||
Resan blir från Venedig till Patras, därefter ca 2 veckor i Loutraki, sedan firar jag grekiska påsken med vänner i Alepochori (2 mil väst Megara) därefter en tur till Lefkas för att sjösätta båten o segla i 2 veckor. Sen får vi se vad som sker men resan blir ca 6-8 veckor denna gång
|
|
||||
|
||||
Hej, Antar du använder dig av G Karlssons Spedition de har koll på läget. Tänk på skaffa grönt kort ÄVEN om man inte behöver det i Grekland så frågar man efter det ( du slipper onödigt tjafs.. )
|
|
||||
|
||||
Japp, det är G Karlsson som kör ner den, tack för tipset om grönt kort
Lennart |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Det blev mycket bättre än jag planerat, hämtade ut mc'n på terminal i Verona i början av april. Tog mig runt på småvägar i norra Italien och sedan färjan från Venedig till Patras. Helt underbar tur.
Var i Grekland april o maj, återvände en tur i juli o var på grekiskt bröllop, sedan har jag varit runt på mc'n i 2 månader sedan mitten av september o är nu hemma lagom till advent. Ett toppenbra år |
|
|