|
|||
|
|||
Skopelos
Hej!
Jag och min sambo funderar på att åka till Skiathos och Skopelos i sommar. Jag undrar om det finns någon som vet något om Apollos Hotell Sunrise Village på Skopelos? |
|
||||
|
||||
Sv: Skopelos
Citat:
Jag har inte bott på Sunrise men jag har åkt förbi flera gånger. Det ser fint ut. Härlig utsikt över havet. En nackdel är att det ligger en bit från centrum, inte långt, men ändå en bit utanför. Kan ju också vara en fördel om man gillar lugn och ro. Sunrise ligger vid cirkeln på bilden nedan. Visst är taken vackra i Skopelos stad! |
|
|||
|
|||
Tack så mycket!
Det var en fin bild, det verkar vara en fantastiskt vacker stad. Vi funderar på att hyra cykel eller moped för första gången. Är det mycket trafik på ön? Är det någon som har några bra restaurangtips? |
|
||||
|
||||
Vi hyrde moppe större delen av veckan när vi var på Skopelos 2004. Visserligen är det bra bussförbindelser på ön, men det ger större frihet med moppe. Det var inte mycket trafik så det var inga problem alls!
Restaurangtips: Taverna Alexander som låg en bit upp i gränderna. God mat till bra priser och mycket trevlig personal. Vi fick själva tipset av ett par som vi lärde känna under vår vecka på Skopelos. Carina |
|
||||
|
||||
Finns det cykeluthyrare på Skopelos? Jag kör inte moped här hemma och då bjuder det mig emot att köra utomlands som oerfaren förare. Har dessutom arbetat på en neurokirurgisk avdelning strax efter examen viket satt sina spår.
Vägen är inget nöje utan bara en transportsträcka. Eva |
|
||||
|
||||
Citat:
Carina |
|
|||
|
|||
Citat:
Vi leide jeep da vi var der for to år siden, men hvis barna hadde vært noe større, hadde vi gjerne leid oss sykler for å se oss litt rundt på øya. Litt bakker, ja vel, men hvis du liker litt fysisk utfoldelse tror jeg du får en flott opplevelse! Eureka |
|
|||
|
|||
Jag undrar hur man tar sig till Limonaris strand. Jag har läst någonstans att det finns båtar som går från Agnondas till Limonari under högsäsong, stämmer det? Hur tar man sig annars till Limonari? Det verkar vara en så underbar strand så den vill vi inte missa.
Marie |
|
||||
|
||||
Citat:
Carina - som gillade Milia allra bäst |
|
||||
|
||||
Citat:
Marianne |
|
|||
|
|||
När vi var på Skopelos sommaren 1998 bodde vi också ungefär där Janne hade cirkeln på kartan. Jag kommer inte ihåg vad hotellet hette, men vi åkte med Apollo och vi bodde i samma hus som värdfamiljen och hämtade vårt frukostbröd varje morgon i deras kök! Mannen i huset var fiskare och så fanns gamla yiayia (?) mormor som jag då kunde prata lite med på grekiska. Hon satt alltid vid ingången och ville prata när vi kom tillbaks från våra utflykter. Jag var jättdålig på aorist och pratade mest i presens , men hon var SÅ imponerad och tacksam att jag kunde prata lite med henne. Hon kunde ju inte engelska. Vi hade en fantastisk vy bort mot Skopelos stad och det tog c:a 10 min att gå in dit..HÄRLIG promenad både morgon och kväll! Och tänk! Den första morgonen vi kom dit träffade vi vår grekiske skomakare från Kalmar när vi på väg in till byn. Han satt på en taverna och drack kaffe! Vi visste att han skulle till Grekland , men inte vart och så möts vi där! Livet är rätt kul med sina överraskningar!
Skopelos är en härlig ö! Lissi- som KANSKE hinner dit ett par dar i sommar |
|
|||
|
|||
Citat:
/Malena med sinne för detaljer och petitesser |
|
|||
|
|||
Från vägen ner till Milia var det i alla fall mer än 5 minuters promenad, men absolut inte 50!
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|