|
|||
|
|||
Stillsamt
En mycket lugn vecka har det varit!
Promenad varje dag åt olika håll. Varit till Mykali en dag. Ätit gott på Welcome och Anitas hemlagade. Idag var vi till Pythagorion och shoppade lite. Vi brukar ju komma ner den här lördagen,alltså imorrn,brukar vara varmt några dagar,sen kommer nordan svepande. Nu har det varit över 20 grader på morron och 30 över dan och långt in på kvällen,det är för varmt för mig,men jag står ut för jag får vara på favoritön👍 Pia |
|
||||
|
||||
Sv: Stillsamt
Citat:
Hur länge stannar du? |
|
|||
|
|||
Nästa lördag 24 sept.
När jag åker hem hamnar jag i Umeå,gick inte att ta sig hem på nåt annat sätt. Pia |
|
||||
|
||||
Låter härligt!
Masse |
|
||||
|
||||
Citat:
Birgitta. |
|
|||
|
|||
Du har så rätt Birgitta
Umeå är mycket trevlig stad SÅ jag stannar där till 29 sept Träffa släkt å gå på kalas. Har inte nåt med Samos å göra så ursäkta utvik Ikväll var vi upp till Ano Vathy och åt,Orania är en jäkel å laga mat,synd bara att få turister hittar dit. Pia |
|
||||
|
||||
Fortsätt "stå ut" på favoritön Pia!
/ Kajja |
|
|||
|
|||
De kan du ge dig på
att jag ska😎😉 |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Idag var ingen vanlig dag 🥳fick äntligen komma upp
på Karvounis,som jag har längtat men nu är det check på de.Blåste kallt som tusan men de gjorde ingenting. Vi plockade valnötter och äpplen efter vägen,åt lunch i Stavrinides å for en snabbis till Ambelos.Hemma efter 7 timmar,trött i skallen efter alla intryck. Pia |
|
||||
|
||||
Njut nu av din sista dag i paradiset, och tack snälla för dina rapporter!
|
|
|||
|
|||
16 grader imorse,Burr🥶
|
|
||||
|
||||
Stort tack Pia för vykortet som kom fram förra veckan. Är det där du brukar bo? |
|
|||
|
|||
Där har vi bott sen 2006,litet behändigt sköta sig själv
ställe på lagomt avstånd från stan. Det var lite bökigt utan bil men de gick det också. Ska försöka skriva ihop nåt när jag kommer hem för resan upp till Karvounis var minnesvärd. Pia |
|
||||
|
||||
Tack för dina rapporter Pia!
Bilden på ert boende ser ju jättemysigt ut! Du skriver "bökigt utan bil". Ligger det mycket avsides? Har kanske missat om du har skrivit om det innan. Eller kanske du berättar i utlovade rapporten hemifrån. Kul läsning! Masse |
|
||||
|
||||
Det ser underbart ut! Ser fram emot att höra mer om Karvounis.
|
|
||||
|
||||
Nja....vi var ju två, jag, Maggan från Gotland också.....visst hade vi det skönt! Lite roligare om man är två och kan umgås lite lagom så där. Vi har bott på samma ställe sen 2000, men inte varit nere på sex år, så det var ett härligt återseende på alla sätt! I övrigt instämmer jag med Pias inlägg!
|
|
|||
|
|||
Hyra bil eller inte?’
Efter några telefonsamtal bestämde vi att vi var duktigare på att sitta bredvid å köra (På Samos)så ingen hyrbil. MEN Badet en mil bort.Visserligen finns Gaggou nära men närheten till stan,sjukhuset gjorde nejtack för mig,lite nojig å kan även ha fel uppfattning😉 Långt till nån mataffär,brukar handla på Lidl Kalami ligger 2 km uppförsbacke från Vathy Så därför är det mindre bök att ha bil. Vi fick skjuts till Pythagorion Tog en taxi tillbaka,en chaffis som både kunde tugga tuggummi å köra fort.Maggan sa till honom när det börja gå lite väl fort och då svarar han surt att han aldrig kört så sakta nångång🤔 Det kostade 25E och dricks vart han utan. Pia |
|
||||
|
||||
Citat:
Helt rätt! Vi har åkt med en liknande fartdåre mellan Pythagorion och Samos stad. När vi påpekade att han körde för fort ökade han farten. |
|
||||
|
||||
Kan verkligen intyga att färden up på Karvounis var något alldeles extra! Så roligt också att höra alla historier som Ross berättade efter vägen och alla ställen han pekade ut. Vi var ju i hans barndoms berg.....Ljus tändes också i det vackra lilla kapellet på toppen.
|
|
|