|
||||
|
||||
Kreta 2013
Nu har Norwegian släppt sommarbiljetterna till försäljning och jag har nu i kväll bokat in vår nästa Kretaresa för tiden 25 maj - 8 juni.
Längtar, planerar och bokar för fullt. Först några dagar uppe i Kastellos Village, sedan ner till Axos hotell i Platanés för att njuta av bad och sol och Rethymnon. Sista veckan är tanken att vi ska hoppa på bussen till Elafonissi och därifrån sedan ta oss med båt (hoppas jag) till Paleoshora och bo över natten. Ny båttur dagen efter till Agia Roumeli för att sedan vandra till Loutro där vi ska bo en natt el. två för att sedan fortsätta till Chora Sfakion och bussen upp till Rethymnon igen. Tar tacksamt emot förslag på boende i Paleoshora och Loutro. /Annelie |
|
|||
|
|||
Sv: Kreta 2013
Såja..vi har också bokat, 25 maj till Chania hem 15 juni..ner igen 31 aug ,,,hemresan gick inte att boka så vi får väl stanna kvar
|
|
||||
|
||||
Jag var också inne på tre veckor först, men jag fick vika mig lite.......men å andra sidan är vi inte där ännu....så vem vet vi kanske också blir där..
Visst åkte ni samma tid i år eller är jag helt ute och cyklar? Jag har för mig om att vi skrev här på att vi båda bokat samma datum och med Norwegian (26 maj) från ARN. /Annelie |
|
|||
|
|||
Visst var det så
|
|
|||
|
|||
Kalimera!
Jag ska till Kreta i 2 veckor 3 maj-17maj. Jag får äntligen ta del av Grekisk Påsk!! Åker med Airtours till Kato Stalos. Fick användning för presentkorten jag vann på Airtours fototävling! Cookie |
|
||||
|
||||
Citat:
Grattis till vinsten i fototävlingen! |
|
||||
|
||||
Citat:
Påsken är tidig nästa år... Den blir i början av april. Du får säkert en helt underbar resa ändå!! Vi har bokat till Chania 18 maj till 1 juni via Norwegian Lena |
|
||||
|
||||
Visst är grekiska påsken i maj nästa år....? Vår är däremot tidig....
|
|
||||
|
||||
Påskdagen i Grekland infaller den 5 maj år 2013.
|
|
||||
|
||||
Jag noterar att ingen ännu svarat på frågorna om boende i Paleochora respektive Loutro. Då dristar jag mig föreslå Haris Studios i Paleochora(egen hemsida) samt Hotel Porto Loutro 1 i Loutro.
Vi kantänka är en smula subjektiva i vår bedömning när det gäller dessa tvenne boenden, men likväl har vi kommit att trivas något så rent förträffligt på de två föreslagna boendena. Jag hoppas ni är medvetna om att det är en visserligen vacker, men slitsam vandring mellan Ag Roumeli och Loutro. Er packning kan ni se till att den fraktas med kustfärjan direkt från Ag Roumeli till Loutro. Arne |
|
|||
|
|||
Citat:
Arnes tips kan kompletteras med Aris hotel i Paleochora, billigt och trevligt samt Madares i Loutro som ibland har grymt generösa erbjudanden. Hälsar Paul |
|
||||
|
||||
Vi får skicka meddelande om vilka platser vi har på flyget, så kan vi ju vinka till varandra
Åker ni också till Rethymnon? Citat:
Citat:
/Annelie |
|
||||
|
||||
Citat:
/Annelie |
|
|||
|
|||
Citat:
Emellertid hade det varit fint med ett besök på sydost kusten för att få göra en fördjupning där. Vi firade påsken för två år sedan i Mirtos och det var enastående. Paul |
|
||||
|
||||
Hoppla så fel jag hade!!! Det brukar väl bara skilja en vecka vanligtvis??
MEN så roligt för Cookie Lena |
|
|