|
||||
|
||||
Mimosa
Ni som bor där i Grekland, kan ni tala om för mig ifall mimosan blommar nu
När jag åkte dit första gången (till Kos) så var det i April månad och glömmer aldrig dessa mimosaträden fullt med härliga gula bollar Härligt med djur och naturrutan igen Riitta |
|
||||
|
||||
Sv: Mimosa
Japp, blommar på Patmos i alla fall.
|
|
||||
|
||||
Tack för det Började nästan misströsta
Synd att dom blommar så tidigt så dom flesta missar härligheten. Riitta |
|
||||
|
||||
Hoppas mimosan blommar på Rhodos och Karpathos, då vi är där under första halvan av maj! Ser verkligen fram emot att få se vilda växter i blom. Måste nog skaffa någon bra bok om växter vid Medelhavet.
Någon som kan rekommendera en i lagom storlek att stoppa ner i bagaget? /Ivi |
|
|||
|
|||
Citat:
"Europas blommor" av Oleg Polunin Utgiven på Berghs förlag "Europas Träd" av Bob Press Utgiven av Rabe´n & Sjögren epiros |
|
||||
|
||||
Tackar så mycket!
Hoppas jag hinner till biblioteket i dag (mellan strykandet och packandet) för att spana efter dessa! /Ivi -rätt så resfebrig nu |
|
||||
|
||||
Hoppas du får se Mimosa och många andra fina träd och blommor
Jag har hållit på i trädgården ca 7 timmar i dag och inte blev det så mycket finare för det Önskar du får lyssna på trevlig musik också och hittar några bra och billiga skivor Ha en jättebra semester Riitta |
|
||||
|
||||
Tur att jag inte behöver bekymra mig över blomsterbänkarna än!
Mina 7 timmar (nåja) har gått åt att packa en liten (faktiskt en veckosluts-väska egentligen) resväska på hjul, som jag hoppas är hel när jag väl landar på Rhodos... Däremot blev handbagaget betydligt tyngre (ca 5 kilo) än jag trodde, men det är en annan historia ! Musik ska både lyssnas på och inhandlas helt klart. Listan över önskeskivor är riktigt lååång nu . Känns lite overkligt att tänka på att i morgon denna tid är vi nästan framme. I räknaren är det snart bara timmar kvar, underbart ! Delrapporter kommer nog så småningom... /Ivi |
|
||||
|
||||
Delrapporten ser vi fram emot
Riitta |
|
|