|
|||
|
|||
Surfa i Grekland
Hej! Ska till utgå från Santorini i juni med tre ungdomar (13-16 år) som gärna vill vindsurfa. Är det någon som har tips o erfarenhet av detta? Vi ska luffa i två veckor o avsluta semestern på Santorini.
Ha det gott o må väl Marie |
|
||||
|
||||
Sv: Surfa i Grekland
På Paros finns det en del vindsurfare. På stranden Golden Beach (Chrissi Akti)
håller många till. Här anordnas även tävlingar. Eva |
|
||||
|
||||
Även på Naxos finns det gott om vindsurfare, om det finns för uthyrning skall jag däremot låta vara osagt.
// Helén |
|
||||
|
||||
Det finns ett flertal uthyrare vid Laguna beach, som ligger efter Agios Gergios beach, nära Naxos stad. Förutom på Naxos och Paros, finns det gott om uthyrare på Ios.
|
|
|||
|
|||
Tack för svar. Jag tror vi ska till Paros. Vi var på Naxos senast vi var på båtluff.
// Marie |
|
||||
|
||||
Då är det den här stranden som gäller - Golden beach. Mycket populär bland vindsurfare, båda vana och ovana. |
|
|||
|
|||
Det ser ju bra ut för där kan ju jag ligga med en god bok o slappa =)
|
|
|||
|
|||
Naxos är ett toppen surfställe, vi har varit där flera gånger. Finns flera uthyrare och det är inte så dyrt. Kolla webcam här: http://www.flisvos-sportclub.com/fun...php?cam=laguna
|
|
|||
|
|||
Kom just på att man kanske inte får skicka en länk så här
Citat:
|
|
|||
|
|||
Paros västsida vid Pounda är mycket berömt för surfing, kiting mm.
Vinden pressas ihop mellan Paros och Antiparos och det är ständigt en stor aktivitet här. Janne// Du får nog marknadsföra Golden Beach med en mer "vindig" bild om det är vindsurfare som ska lockas :-) |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||