Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-07-05, 15:49
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Dubbelt boende

Tja, några kanske tycker vi är småkonstiga eller inte riktigt kloka men så här är det:

För sjunde året i rad åker vi till James hotell på landet på ön Rhodos. Det är fyra grekiska mil till stan, dvs i fjol kostade det €90 med taxi t/r eller lite mindre om man tar sig en hyrbil en dag. Nackdelen med hyrbil är att den där goa kalla ölen får man stå över, likaså vinet som Michailis bjuder på till maten. Buss, ja visst, om vi vill starta återfärden till landet kl 17.30. Vi vill gärna upp till stan då vi har ganska många vänner där och vill dessutom få lite hålligång i benen.

Så nu gjorde jag så här:
Jag bokade ett rum, en natt, med frukost, på ett hotell precis brevid hotel Europa (om ni nu vet vart det ligger). Det innebär att vi kan ta en buss upp första dagen, när vi vill, gå på tur i gamla stan, gå till hotellet, duscha och byta kläder för att sen ta Rhodos Town by night! Sen kan vi åka hem med vilken buss vi vill dagen efter. Rummet kostar ynkliga 400 skr och har det läge vi vill ha = supercentralt. Vi kan nog kasta oss från balkongen och nästan hamna på bargatan!

Det ska bli roligt att ha något som bryter mot solning, solning o solning. Att vi sen får hälsa på ALLA vänner denna gång är ju också ett plus!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-07-05, 17:59
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 059
Standard Sv: Dubbelt boende

Dubbelt boende tycker jag är en bra idé. Vi gör ofta så och då får man en "semester" i semestern om du förstår. Bara genom att förflytta sig ett par kilometer så upplever man något helt annat. Vi gör så även på små öar istället för att flänga runt på en moppe eller med hyrbil.

Hoppas du får en fin semester!

Deia
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-07-05, 18:00
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 519
Standard Sv: Dubbelt boende

Det låter hur bra som helst, inte alls konstigt.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-07-05, 21:26
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 007
Standard Sv: Dubbelt boende

Låter super tycker jag, för nått år sedan gjorde jag nått liknande. Har vänner här i Trollhättan som har hus i Afandou, dit åkte jag en dag. Nästa dag tog jag bussen tillbaka till stan. Solade o badade en dag på Afandou beach, grillade o umgicks en kväll med vännerna, hur mysigt som helst.....
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-07-05, 21:43
Monica C Monica C är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Ort: Boden
Inlägg: 1 168
Standard Sv: Dubbelt boende

Låter helt toppen.
Monica
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-07-05, 21:49
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2006
Ort: Ryfylke, Norge
Inlägg: 804
Standard Sv: Dubbelt boende

Når vi leier bil og kjører rundt uten noe bestemt mål, har vi alltid med oss en liten sekk med det nødvendige for en overnatting. Hvis vi finner et sted vi liker, kan vi spontant finne oss et hotell og overnatte der før vi drar tilbake til vår faste base neste dag. Dette er noe vi gjør ganske ofte, som en avveksling.

Et lite tips: Det blir satt pris på at man sier fra på hotellet at man kanskje ikke kommer tilbake samme dag, særlig hvis man bor på et mindre hotell, slik vi ofte gjør.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT