|
|||
|
|||
Månad
Hej alla, jag undrar lite smått vilken tid man skall besöka lefkas, tidig, sen eller mitt i sommaren...??? Har själv funderat på september, är det för sent månne?? tacksam för svar..
|
|
||||
|
||||
Sv: Månad
Jag vet inte exakt hur det är på Lefkas, men generellt kan man säga att september är likvärdigt med juni. Åker du i början av september är det nästan högsäsong.
|
|
|||
|
|||
Eftersom de Joniska öarna har mycket nederbörd på våren så kan i alla fall maj vara lite vansklig...Vänner till mig var för ett antal år sen i maj på Lefkas och hade regn hela veckan....
Själv var jag månadsskiftet i juni/juli och vi hade kanonväder hela tiden. Lissi |
|
||||
|
||||
Hej! vi var till lefkas i mitten av augusti i fjol och vi hade jätte varmt och bra väder under hela veckan. Jag brukar vilja resa i augusti eftersom vädret är varmaste då...
|
|
||||
|
||||
Hejsan. Jag var på Lefkas i slutet av september förra året, då regnade det två dagar men annars var det fint och man kunde sola och bada.
Jag har bara rest till Grekland i september då jag tycker att det är skönt att förlänga sommaren lite när det i Sverige börjar bli regn och rusk. Men alla månader har säkert sin charm. Lycka till. Mvh Ann |
|
||||
|
||||
Jag var på Lefkas i mitten av september, visserligen 2000, och hade perfekt väder hela veckan. Ca 25 gr, sol hela tiden och ingen blåst.
Vattnet höll 24-25 gr. Har aldrig haft så perfekt väder i Grekland någonsin. |
|
|||
|
|||
Hej! Vi har varit på Lefka både juli, aug och sept. Jag tycker att slutet av aug och början på sept är bäst. Vi åker 20 aug i år och stannar i tre veckor på hotell Thalero. Kickan.
|
|
|||
|
|||
Hej!
Vi har åkt i mitten av maj några gånger och då har det regnat en hel del. September är bra för då är det lagom varmt och skönt i vattnet. Slutet av september kan också vara lite vanskligt eftersom det kan regna då också. Mitt i sommaren är det naturligtvis varmt och skönt men troligen många turister. |
|
|