Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-12-11, 19:43
Cattalotta Cattalotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Inlägg: 2
Standard Hotel Hera

Har bokat rum på hotel Hera i maj, men i ett av inläggen var det gäster om tyckte det var störande trafik och en störande bar där, är det någon mer som känner samma sak? Är det mycket trafik i Potamia eller är det ganska lugnt? Nåt annat tips om man vill bo lugnt och fint i Potamia eller i Limenas stad? Gillar att ha hyfsat nära till bra bad, hyfsat lugnt och mysigt...å så några goa tavernor förstås....

Tackar
Cattalotta
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-12-11, 20:53
Cattalotta Cattalotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Inlägg: 2
Standard Sv: Hotel Hera


Rättelse: inte hotel Hera utan Hera studios....

Cattalotta
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-01-28, 15:32
CamillaMilla CamillaMilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 1
Standard Sv: Hotel Hera

Hejsan. jag var på Thassos förra året i mitten av Maj (det regnade hela veckan, första regnet på 6 månader) och bodde i Skala Potamia. Bodde inte på Hera utan På Egli studios ( även kallat souzana studios) som jag VARMT kan rekomendera.
Men såg Hera som ligger vacker lite upphöjt och med växtlighet omkring sig. I maj när vi var i skala potamia så var det mycket lugn, säsongen hade inte kommit igång än,affärer, resturanger mfl höll på att slå upp portarna för säsongen, ett mycket lugnt klimat , ingen större trafik . Har bara positivt att säga om skala potamia och thassos och planerar att själv återvända i slutat av maj. kan rekomendera resturang megas alexandros, underbar mat, fin service och billigt. Trevlig resa!!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-01-29, 10:31
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jyväskylä Finland
Inlägg: 598
Standard Sv: Hotel Hera

Hej!
SåsomCamillamilla skriver, ligger Hera Studios i Skala Potamiás, alltså nära havet. Potamiá är en liten fin bergby med ca 1200 invånare. Dit kan man vandra till fots från Skala P. Hera (Ira) studios syns ligga fint alldeles i andra ändan av bukten. Jag har gått många gånger förbi, men känner huset inte närmare.
I maj är det säkert mycket lugnt där. Det är en av de bästa årstiderna om man tycker om att vandra och i Skala P finns det verkligen goda möjligheter. Åtminstone kan man vandra via stranden till andra ändan (Golden Beach) och därifrån lite högre bakom taverna Vigli till den nära liggande kullen. Hoppas att det inte skulle regna mycket under ER resa! Jag har varit där några gånger i början av juni och bara en gång regnade det, då en hel dag (min födelsedag!) och HÄFTIGT!
Ha en kul resa!
Eija
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT