![]() |
|
||||
|
||||
![]()
I vår serie ”Tonsatta bilder från Grekland” har vi nu kommit fram till Kykladiska havet.
![]() Jag mår illa med Magnus Uggla. Bilden är från den värsta båtresa vi har varit med om, och den resan kan ni läsa om här. |
|
||||
|
||||
![]()
Fy för jobbiga båtresor
![]() Min värsta resa var mellan Marmaris i Turkiet och Rhodos stad för några decennier sedan. Jag kan fortfarande höra knakandet i den lilla båten som kom med jämna mellanrum. //Conny ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hu, vissa båtresor glömmer man aldrig! Rena mardrömmar
![]() Framför allt den mellan Naxos och Santorini!! Båten hette Ariadne of Naxos, var inhyrd av Ving som charterbåt, totalt överlastad just den resan i rejäl blåst och höga vågor ![]() Den resan, som tog 4 timmmar, "skadade" mig för livet, bokstavligt! Sedan dess kan jag inte äntra en båt mindre än Express Skiathos-modell. Möjligen en eka i en lugn insjö ![]() Catlady, som blir sjösjuk av bara vågor på vykort...... PS: konstigt nog går det dock bra med mångas "hatobjekt" Flying Dolphins..... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Svägerskan åkte mellan Kalymnos å Kos
för flera år sen,det blåste som sjutton och när båten närmade sig Kos,åkte resväskorna i plurret,en personal fick hoppa i och plocka upp dom.Jag har för mig att dom tog över turisterna till Kos pga av det dåliga vädret som var på gång. Pia |
|
||||
|
||||
![]()
Visst har jag gjort gungiga båtresor i Grekland, men det bekommer mig inte så mycket. Jag jobbade till sjöss i tio år och är härdad. DÄR var jag med om resor som jag tänkte att det 'nu är det gonatt'.
![]() En gång var vi ett gäng på frivakten, som tog DFDS-färjan Göteborg -> Amsterdam. Det var ett fruktansvärt stormväder och alla passagerare låg i sina hytter och spydde. Eller förresten inte alla. Vi satt uppe i baren och drack konjak - helt för oss själva. Bartendern undrade vad vi var för övermänniskor... ![]() /Netwolf - Sjöfararen |
![]() |
|
|