|
||||
|
||||
Halsning fron paradiset
Efter fem fantastiska dagar po underbara Samos har vi idag anlant till lilla Agathonissi. Har under monga ar dromt om att komma hit, men botarna har aldrig passat in. Forvantningarna var hoga, efter bara nogra timmar var alla forvantningar infriade. Med roge. Har ar precis som jag tankt mig, inte bara det, har ar annu battre an vad jag dromde om. So himla litet och gulligt och tyst och trivsamt och mysigt och 24 positiva saker till. Bor kanon po Glaros {Seagull} tio meter fron vattnet, vogorna kluckar in i rummet. Manniskorna ar trevligare an brukligt. Hur det nu kan vara mojligt.
Det ar en stor kontrast att komma hit fron Samos. Var lite orolig till en borjan, finns det TV. Igor hade vi storbild po Samos, massor med svenskar, har finns tre tjock-TV. For holla till godo med det! Har ar kanske 25 turister, sakert 15 av dem ar fron Sverige so har blir drag po lordag kvall. Lustigt att har ar so monga svenskar. Till Kirtor: Jag har framfort din halsning till Yaniss, han halsar tillbaka och undrar nar ni kommer hit. Mycket trevlig kille denna Yaniss! Att har ar varmt har ni sakert hort fron andra, vi hade 39 po Samos igor, har ar det bara 35. Hade matchtroja igorkvall, gissa om det vara varmt. Ni som ska till Samos, missa for guds skull inte Restaurang Elia i Pythagorion. Det var lange sedan jag ot so himla god mat. Kocken Michalis jobbade tidigare som kock i Goteborg. Fantastisk mat. Elia ligger po hamnpromenaden strax fore statyn av Pythagoras. Apropo Samos: vogade antligen klattra uppfor lianerna vid vattenfallet {kande en viss press}, darefter vadade och simmade jag uppot och uppot so longt det var mojligt. Skithaftigt! Som Styx Light. Fann aven en for mig ny haftig by - Spaterei. Vilken vy det var darifron. Fin gammal by med typisk grekiskt torg med tavernor och skuggande kastanjetrad. Fyra sallad, fyra ol och vatten kostade 19 Euro. Magisk plats. Moste sluta nu, lonar Yiannis dator {alla gaster for lona gratis}. Ar lite stressad, en kall Amstel vantar po balkongen. Ha det... PS. Datorn saknar frogetecken, nollor och paranteser. |
|
||||
|
||||
Sv: Halsning fron paradiset
Citat:
Ha en fortsatt trevlig resa i ö-världen. Eva |
|
||||
|
||||
Visste väl att ni skule gilla Agathonissi.Ha det fortsatt jättebra !!!!!!!!!!!!!
|
|
||||
|
||||
Vad härligt det låter Janne!!!!
Fortsätt ha de bra i övärlden Martinifk som längtar..... |
|
||||
|
||||
Citat:
Jättekul att höra att det går så bra för honom på Samos! |
|
|||
|
|||
Tenkte nok at du ville synes om Agathonissi. Du kan jo si til Yannis at vi kommer til Agathonissi 30.august og gleder oss til å treffe han og familien. Underlig at du i det hele tatt fikk tatt i bruk hans dator. Den virker nesten aldri. Tore forsøker å reparere den hver sommer. Ha det deilig!!! Kirsti og Tore
|
|
|||
|
|||
Citat:
Och i glaset finns alltså.........holländsk öl ????? Efter denna fina berättelse........... Hmm....... Hasse |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Det ar fortfarande ruggigt varmt, idag runt 39 gr vilket ar lite for mycket. Vandrade idag till Agios Nikolaos en timmer bort, badade och sloade vid en liten ensam strand. Jisses so monga getter det finns har! Till och med po vor strand, och nyfikna ar det. Ikvall ska vi eta get, kanns lite kymigt. Kanske ar det nogon av de vi matade med melon idag.
Glomde beratta om en laskig hendelse po Samos. Korde moppe till Psili Amos 1, tog nogra narbilder po en afrikansk geting som tuggade po en blackfisk, nar jag tog sista bilden sog jag att han gav mig onda ogat. Fem minuter senare blir jag stucken av en afrikansk geting i skallen, den flog in under hjalmen och stack! Det gjorde satans ont, och jag blev radd att nogot skulle handa. Ar allergisk. Men inget hande. Fem minuter senare blev Camilla stucken av en geting - vet ej viken sort - under vanster oga! Hon skrek, det gjorde ont och vi fick panik igen. Inte kul att bli stucken nar man kor moped. Efter att vi lugnat ner oss sa Camilla att nu fattas det bara att en orm kommer ut po vagen och hugger oss i benen. 2o min senare ser jag en orm po vagen framfor oss, jag nitar moppen och hinner precis stanna. Framfor oss ligger en 2 meter long och silverfargad orm. Den gor tvo utfall mot oss, vi skriker som dorar! Vi ser tanderna. En bil kommer och den ringlar ivad skitsnabbt! Po kvallen frogar vi vora vanner i Pythagorion om de kanner till ormen, de vet vilken det ar, namnet betyder {typ} den blinda ormen. Antagligen fick den panik, den sog oss inte och hogg ot alla holl. Hur som helst so var det inte alldeles komfortabelt. Det onda fron getingarna ar nastan borta, och nogra fler ormar har vi inte sett. Kanns bra att det inte finns nogra mopeder att hyra har. Ha det bra alla, vi hors igen! |
|
||||
|
||||
Tre saker till:
Till Marianne: Jag minns inte om ni har varit har, har ni det inte moste ni bara oka hit. Agtahonissi ar ER o! Nar Zeus skapade grekiska ovarlden moste han tankt po dig och J. On borde heta MJOS! Till M&C: Tack for tips! Boende och mat ar battre an vad ni sa! Nogra av oss ot get igor, jattegott. Idag ska jag prova! So jakla svort det ar att skriva utan prickar. |
|
||||
|
||||
Citat:
Skönt att ni kom till en ö utan getingar och ormar! |
|
||||
|
||||
Citat:
Ha en fortsatt härlig resa! //Zanét |
|
||||
|
||||
Citat:
Och Argo. Lena |
|
||||
|
||||
Så fint at du har det så bra i ferien!!
Jeg skjønner at Agathonissi er et sted jeg må dra, kanskje til neste sommer. Men hva er en Geting??? Det hørtes jo ikke veldig bra ut, godt at det går bra , men lurer på hva det er for et dyr?? Ha en fortsatt god feri Janne, jeg har ennå over en måned igjen til jeg reiser til Karpathos....og her i Lier er det 12 grader og regn!! Ia |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Det var ett par år innan vi började luffa, och vi var inte så erfarna att vi kunde genomskåda, att vi tydligen bara gick in till fel båtbolag. Tänk vad vi missade! Men vi HAR varit i HAMNEN, på väg hem från några helt underbara dagar på Marathi 2002. Tänk om jag kunde locka Jens med till Marathi/Agathonissi till september... måste försöka! Ha det nu riktigt skööönt (jag slöööö¨¨¨¨¨¨sar med prickarna, Janne, så kan du ev. låna). Och inte fler klagomål på värmen. Det accepteras inte efter den kalla period många har haft!!! Senast redigerad av Marianne den 2006-06-22 klockan 20:54. |
|
|||
|
|||
Ja get är riktigt gott,bara man får in de "rätta" delarna av den .Tror nog att du kommer att tycka det smakar bra,för på Glaros tillagas all mat på ett fantastiskt sätt.Om det ändå inte skulle utfalla till belåtenhet kan jag rekommendera ett litet ställe i Chora på Samos,där man serveras get på ett unikt sätt. .
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||