|
|||
|
|||
Grekiska nyheter om Folegandros
I kväll varnade grekiska nyheter för att det blir svårt att hitta biljetter till båtarna ut till Folegandros i sommar. Det har blivit en väldigt populär ö
och det kan man ju förstå. Kanske en fördel att förboka om det nu går, i alla fall juli och augusti månad. Ett litet tips bara, sådär på fredagskvällen. Kan berätta att temperaturen har idag i Aten sjunkit på kvällen, och det pratas om regn. Skönt tycker jag, det har varit alldeles för varmt för årstiden. Nu blir det lite normalare temperaturer under 30 grader. Monica |
|
||||
|
||||
Sv: Grekiska nyheter om Folegandros
Citat:
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Hrrm... jag som hade tänkt åka dit i början av september. Men nu blir jag lite tveksam när jag läser det här även om också jag tycker att det luktar turism-PR.
Jag har inte tänkt förboka och tänker inte maila och fråga om priser (=dyrare). Nån som vågar gissa om det går att hitta boende för max 30 i början av september? Är ön trendig tvivlar jag nästan på det, säsongen pågår fortfarande så tidigt... Jag åker ensam och väljer hellre andra öar än betalar mer än 30. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Ok, tack. Problemet är att jag kommer så tidigt, precis efter månadsskiftet. För varje dag man dröjer i september töms ju öarna på folk, ser man bara till pengarna lönar det sig ju att vänta. Det är därför jag är lite osäker.
|
|
|