|
|||
|
|||
Tonåringar med till Grekland? Vilken ö?
Hej, vart ska vi åka? Lefkas, Platanias eller Kefalonia?
vi har barn i åldern 11-17 som ska med till Grekland i sommar. Förra sommaren var jag på Kreta, Platanias, med min 14 åriga dotter och hon älskade närheten till havet och att hon själv med en kompis kunde gå i affärer och så, utan att jag var med. Det var lagom stort för att släppa dom lite fria. I år är vi några fler som åker. Killen på 17 år som också vill få sitt lystmäte. Lite barer och shopping. Och jag som mamma vill kunna slappna av och ha det lugnt och skönt, nöjd med någon taverna, havet och böcker. Kefalonia låter underbart, men kan det bli för segt 2 veckor för tonåringarna? |
|
||||
|
||||
Sv: Tonåringar med till Grekland? Vilken ö?
Kefalonia är underbart. Om det blir segt vet jag inte, det är länge sedan jag var tonåring. Turistorterna på Kefalonia har inte samma utbud som i Platanias på Kreta. Bor ni i Lassi är det nära till huvudstaden Argostoli som har ett stort utbud av affärer, barer och restauranger. Jag skulle kunna tänka mig att Naxos passar bra. Eller varför inte ta en kombinationsresa till Skiathos och Skopelos, där finns allt man kan tänka sig för den perfekta semestern. Jag tror också att man inte lika snabbt tröttnar om man byter ö.
|
|
|