|
||||
|
||||
Varmt i Grekland
Kan bli 47 grader i Grekland läser jag
Även i Antalya läser jag, där hemska skogsbränder just nu härjar i stora områden längs södra Turkiet och 8 personer omkommit, usch så hemskt! Senast redigerad av simetra den 2021-08-03 klockan 04:39. |
|
||||
|
||||
Sv: Varmt i Grekland
Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Netwolf!
Är du på plats i Grekland/ Karpathos nu? Berätta gärna meeer isåfall..om resan och läget på ön!! 🇬🇷 / Kajja |
|
||||
|
||||
Regeringen vädjar till alla att spara på elen. Hur det ska gå till fattar jag inte eftersom ALLA kör AC för fulla muggar. Jag har en kompis som är på Kreta nu, de hade 34,6 grader klockan 22.30 igår kväll.
Inte sedan 1987 har det varit så här varmt i Grekland, då dog cirka 3000 personer på grund av värmen. |
|
|||
|
|||
Är på Kreta nu (Rethymnon) och det är löjligt varmt. Det var som värst i Söndags då vi var på sydkusten och det var 39 grader samt vinden från Afrika kändes som nån blåste på en med en gigantisk hårtork. I går var vi i Falasafena stranden (ursäkta stavningen) och det var helt ok, kanske bara 35-36 grader men vinden brände inte i alla fall. Tror det är 37 i Rethymnon idag och väldigt svettigt och nästan vindstilla. Havet är ljummet...men det var ju värme vi ville ha när vi åkte hit.
|
|
|||
|
|||
Vid Rethymno kusten, 35 vid frukosten. Var vid stranden idag och hängde upp saronger i parasollet, kändes inte som 35 då men havet var varmare än igår, fredag blir varmaste dagen
|
|
|