|
|
|||
|
|||
Dyrt eller inte??
godafton
Pratade idag med en god vän som kommit hem i från Kreta förra veckan och hon sa att det var sååå dyrt En drink för 80 skr osv osv...ni som varit i väg ,vad tyckte ni |
|
|||
|
|||
Sv: Dyrt eller inte??
Hej!
Kan inte minnas att jag någonsin betalade över 4-5 euro för drinkarna när jag var där i juli. och runt 2 för en öl. Detta var i Agia marina. vet inte hur mkt det skiljer sig mellan orterna dock. Snäppet dyrare (inte mkt) i chania. |
|
|||
|
|||
Nej jag tänkte jag me...kan ju inte vara så dyrt som hemma inte
|
|
||||
|
||||
Nu var det ju dessutom i Augusti som är den dyraste månaden men det lät häftigt dyrt.
Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
Var var hon? Det kanske svarar på frågan. Turistområdena har alltid mkt högre priser. Normalt har en Gin o Tonic kostat 2.5 euro där jag har varit. Visserligen färdigblandad etc men i alla fall.
Tips: Vill man ha en raki eller dyl i någon mindra lokal på landet är det oftast GRATIS! Det ingår så att säga i gängse standard av vänlighet. Ja, sånt finns fortfarande! Trevlig resa! ebh |
|
||||
|
||||
Citat:
Bifogar menyn från Pantelis i Skala på Patmos. Inte så dumma priser. Dessutom god mat. Senast redigerad av Kalimera den 2006-09-05 klockan 14:46. Anledning: La till bild |
|
|||
|
|||
Jag har heller aldrig köpt färdiga drinkar, utan vi har egen balkongsittning med oliver/feta/nötter och egna drinkar. Och maten på en taverna i Grekland är mycket, mycket billigare än på den enklaste restaurang här hemma.
Dessutom äter vi inte från turistmenyn (tournedos, bon filet etc) utan plockar olika grekiska rätter från menyn som alla äter av. Middag för 2 vuxna och 2 tonåringar med vin för ca 30 euro är inte mycket! Härhemma skulle man inte kunna gå på pizzerian ens för dem pengarna, kanske på hamburgerrestaurang... men där får man nog inte vin till maten... |
|
|||
|
|||
Nu i sommar har vi varit på Kos, Rhodos o Skiathos. Vi har betalat oftast 5 eller 7 € beroende på bar eller club. På nåt enstaka ställe 4 € o på ett ställe 8 €.
//Camilla. |
|
|||
|
|||
På vår reise til Kea, Serifos, Sifnos og Syros nylig, var det ikke uvanlig at vi måtte betale 8 E for drinker (Rusty Nail). Her i Nafplio koster den 5.
|
|
|