Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-11-01, 13:26
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard Kommer ihåg lösenordet!

Längesedan jag var inne här. Döm om min förvåning när jag lyckades komma ihåg lösenordet på Kalimera vid andra försöket! Det sitter väl i ryggmärgen någonstans... Lägger in det på Codeguard medan jag minns det.

De två senaste somrarna har resan gått till norra Spanien. Hyrbil, god mat, fantastiskt vin, tapas och pintxos, mest fint väder, behaglig värme, aldrig för varmt.

Men nu pratar vi om Grekland igen. Öluff, Amorgos och någon ö till. Vi vill bo både i Katapola och Egiali på Amorgos. Jag drömmer om stranden, Levrossos beach, som sonen och jag gick till en förmiddag. Jag vill bo där, Levrossos beach apartments. Någon som bott där? Och vandra upp till byarna i närheten...

Det jag saknar i Spanien är att bo i studio, ha en liten veranda eller balkong att dricka vin på. Vi bodde bra, men just det hade vi inte!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-11-01, 14:22
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Kommer ihåg lösenordet!

Jag har vänner som bott där, på Levrosso alltså. Jättefint boende, jättebra ägare - men ett jäkla traskande fram och tillbaka. Det är inte upplyst när man går stigen längs berget kvällstid så de tyckte att det var rätt läskigt, även med ficklampa. De var annars nöjda men kommer inte att bo där igen, pga avståndet.

Om du vill kika på ett alternativ: jag bodde på Erisimo apartments och var väldigt nöjd. Fina studios, härlig utsikt, rart ägarpar. (Utsikten är friast på vån 2 men där får man dela terrass vilket inte var något problem i lågsäsong, jag var i princip ensam. På vån 1 är uteplatserna mer avskilda men ligger i trädgården så utsikten är något mer skymd. Dock är det fortfarande fin havsutsikt även därifrån).
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-11-04, 21:23
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard Sv: Kommer ihåg lösenordet!

Tack Inkfish för svar. Jag vill nog ändå bo vid Levrosso beach, men vi får se. Det är långt till dess.

Aina
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-11-05, 08:05
Beas avatar
Bea Bea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 560
Standard Sv: Kommer ihåg lösenordet!

Hej!
Vi bodde på Levrosso Beach juni 2014. Det var jättefina lägenheter, sköna sängar och kuddar, trevliga ägare. Vi gick in till Eigali på kvällarna och tog taxi tillbaka. Kostade oss inte mycket vad jag kan minnas. Men vi hyrde också en bil under två dagar, för utflykter runt om ön. Detta underlättade såklart avståndet till Eigali, med inköp av frukost och annat.

Kan inte annat än rekommendera boendet dock! Super!

Hälsar
Bea
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-11-05, 15:47
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Kommer ihåg lösenordet!

Även mina vänner försökte ta taxi då de inte hade hyrbil, men den ende taxiföraren var något svårfångad ...

Om ni inte är rädda för avståndet tror jag att ni kommer att bli jättenöjda. Jag hörde bara gott om boendet, och själva viken och inte minst tavernan är ju underbara ställen.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-11-06, 16:01
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard Sv: Kommer ihåg lösenordet!

Tack Bea och Inkfish. Maken menade att det inte kan kosta så mycket att ta taxi från Egiali till Levrosso. Nej, sa jag, om man får tag i den! Såg i ett trevligt resebrev att det bara finns en taxi. Vi får se till att införskaffa en redig ficklampa. Gå i mörker och svalka bland taggbuskar kan bli spännande...

Vi har varit på Amorgos en gång tidigare, så jag för min del skulle vara ganska nöjd med att softa i Katapola några dagar och några dagar i Levrosso. Utmärkta vandringsmöjligheter på båda ställena när man (läs jag) blir för rastlös. Tavernan på Levrossostranden såg mysig ut. Sonen och jag gick igenom den på väg till stranden.

Eller har någon tips på andra softa och vandra-öar? Torget på Tilos kan jag längta tillbaka till, men det ligger lite fel till... Jag kräver inte att vattnet ska vara azurblått, bara att jag själv ska känna mig avstressad och skön.

Aina
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT