Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-02-23, 22:59
tmproo tmproo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 3
Standard Fest på Kreta

Hejsan vi är några grabbar och tjejer som ska åka till Kreta runt midsommar och vill festa loss. Vi har bokat Platanias och tänkte att vi kan festa där och åka till Chania för fest men har nu hört om Hersonissos. Har vi begått ett stort misstag?

Lite andra frågor också är hur ser priserna på alkhol och cigaretter (marlboro och det billigaste) ut där nere?

Mvh!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-02-24, 17:52
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 880
Standard Sv: Fest på Kreta

Ni hittar säkert party i Chania med. Det är fart där hela natten. Dock delas det upp så att grekerna är på östra sidan och turister på västra (eller var det tvärtom?).
Vad rökat kostar, har jag inte en aning om, men brännvinet är nog bra pris på överallt i Grekland. Vill ni dricka billigt, så köp Ouzo eller Raki. Det kostar knappt nåt, men är osedvanligt gott.
Vad gäller Hersonnisos, så har jag hört att det ska vara en del röj där, men jag har aldrig besökt orten. Kanske nån annan på forumet har det och kan bidra?

Btw, välkommen till forumet! Vi behöver friskt blod här!

/Netwolf
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-02-25, 12:32
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Östersund/Koutsounari
Inlägg: 1 467
Standard Sv: Fest på Kreta

Det känns väl långt att åka från Platanias ända till Heraklion för att festa. Det klarar ni säkert av i Chania.
Annars är Hersonnisos mest besökt av engelsmän, som sägs hålla igång dygnet runt. Själva är vi glada över att huvudvägen passerar utanför byn numera. Turisterna lade förr beslag på hela huvudvägen, ofta med glasen i handen. Det tog tid att komma igenom.
Sköt om er och lär er orden: ja och nej, nai resp. oxhi (uttal nä resp. ochi).
/ Jannis
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-02-25, 19:36
jan c jan c är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Inlägg: 796
Standard Sv: Fest på Kreta

Ni behöver nog inte åka så långt för att festa ,det finns gott om ställen i Platanias o.byn bredvid Ag Marina .Och Kreta är mycket mer än att festa Trevlig resa
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-02-26, 10:02
tmproo tmproo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 3
Standard Sv: Fest på Kreta

Tack för alla svar. Mm jag tror också att det går mer än bra att festa i chania och platanias. Självklart är kreta mer än fest och det är av just den andledningen som vi valde kreta för istället för typ Rhodos.

Är det ingen som kan säga priser på öl ute och cigaretter (billigaste)?
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-02-26, 11:48
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Fest på Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av tmproo Visa inlägg
Tack för alla svar. Mm jag tror också att det går mer än bra att festa i chania och platanias. Självklart är kreta mer än fest och det är av just den andledningen som vi valde kreta för istället för typ Rhodos.

Är det ingen som kan säga priser på öl ute och cigaretter (billigaste)?
Öl ute ligger på ca 3 Euro. Billigste ciggaretterna på drygt 3 euro också. Eftersom ni bor i Platanias kan jag rekommendera er till att gå bort till Lidl (ligger i utkanten av Platanias mot Gerani hållet) och handla alkohol. Där hittar du både billigare vin, öl och sprit.

// Malin
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-02-26, 11:49
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Östersund/Koutsounari
Inlägg: 1 467
Standard Sv: Fest på Kreta

Cigaretter är för mig ointressant (alla måste sluta förr eller senare!), så några prisuppgifter har jag inte. Alkohol är billigt. 1 liter Ouzo 12 kostar c:a
12 € i affärer. Öl på kaféer 2.5 € upp till 7 € (för 50 cl), allt beroende på vilket ställe ni besöker. Kolla var grekerna går. Där är det billigast och då ingår också mezé = tilltugg. Ju trendigare, desto dyrare.
/ Jannis
Svara med citat
  #8  
Gammal 2015-02-26, 21:47
tmproo tmproo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 3
Standard Sv: Fest på Kreta

Tack för de fina svaren. Lidl ska bli!
Som sagt så måste alla sluta röka förr eller senare men är man ung och dum så blir det en cigg då och då.

Hur är nattklubbarna i Platanias idag? Någon som vet? Ska ner runt midsommar och festa vart kommer man inn om vi är 7 grabbar och 2 tjejer? gäller det då att gå i två eller tre omgångar eller är det skitsamma?

Mvh
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT