|
||||
|
||||
Jag saknar
Denna höstkväll saknar jag mitt Grekland
med salta vatten och och finkornig sand Jag längtar efter hav o berg och hud med gyllene färg Jag trånar efter Kleftiko o Feta att vespa omkring och efter vikar leta Jag vill dricka omogna viner äta solmogna apelsiner och massa oliver till varje rätt och därtill ouzo, en rejäl skvätt Jag vill vakna till soluppgång och och vandra på strand med tång Jag vill höra musik från tavernan och titta upp på stjärnan Njuta, känna, dofta Mitt Grekland, jag längtarså ofta!!! Senast redigerad av Kajja den 2015-09-29 klockan 23:46. |
|
||||
|
||||
Sv: Jag saknar
Men sååå bra!
Birgitta |
|
||||
|
||||
Hur många är det som vet
Att Kajja är en äkta poet! Bravo Kajja! |
|
||||
|
||||
En härlig, lekfull vers! Visst längtar man hela tiden.
/ Anne |
|
|||
|
|||
så bra skrivei Kaija! |
|
|||
|
|||
Många är vi som kan känna igen oss i dina ord.
För finns det egentligen en finare plats på vår jord? Tack Kajja för jättefina rader De får mig att längta så jag tror jag får spader |
|
|||
|
|||
Vilken tur jag har som får vara i Grekland NU och upplevde allt det du beskriver!..
|
|
||||
|
||||
Citat:
Det är EN av tjusningarna med att gå in i forumet Birgitta. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Goder morgon och kalimera
Tack för kommentarerna era Det kanske blir min grej för ni har peppat mig Så verser kommer säkert flera /Kerstin |
|
|||
|
|||
Åh så bra du fångat även min längtan
Monica |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Fick rysningar av längtan när jag läste din dikt!
|
|
||||
|
||||
Tack kirtor och Smultron!
|
|
||||
|
||||
Visst är det fantastiskt med ord som väcker ens längtan. I somras satt vi i Tholaria på Amorgos och läste högt från Tomas Löfström fantastiska berättelse om Amorgos. Vi insåg att vi satt i paradiset och när denna textrad kom
"I Tholaria äter jag vid ett bord prytt med nyplockade blommor, dhalior, gladiolus, nejlikor. Flickan bakom disken har röd kjol och sjunger tyst medan hon gör i ordning dolmades och tzatziki och ställer fram brödet och karaffen med retsina. Mellan husen skymtar jag bukten och Egiali och havet" insåg vi att vi satt precis där! På taverna Panorama, där man ser Egialibukten mellan husen. Det var ett oerhört starkt ögonblick och det var inte utan att rösten stockade sig under högläsningen! /Netwolf |
|
||||
|
||||
Citat:
När jag satt på bussen till jobbet idag började jag fila på en ny "dikt"...ett starkt ögonblick jag har haft i Grekland. Var tvungen att sluta för jag blev så tagen av känslan att jag höll på att missa min hållplats En sån gråttant man blivit!!! Eller så är det nåt i luften |
|
||||
|
||||
Citat:
- det beste er at min lengsel er til å holde ut nå Vi reiser søndag morgen |
|
||||
|
||||
Kari..tack!! Ha en underbar resa, du lyckliga!
|
|
||||
|
||||
|
|
|