|
|||
|
|||
Så var det vår tur!
Ja i eftermiddag sticker vi, på den för min del lite oväntade resa, eftersom min man egentligen skulle åkt med en annan kvinna,..ja min svärmor alltså.
KUl att komma till Rethymno igen, 6 år sen sist. Vi ska bara promenera,sitta taverna och utforska Rethymno , samt träffa gamla och nya vänner. En busstur till Chania står också på programmet. Det ska bli jättekul att träffa Yanna och kaffet ligger i handbagaget. en vecka går fort så snart är jag hemma igen och längtar efter Tinos om tre veckor drygt efter hemkomst. Lissi - som ska jobba 6 timmar först innan avfärd. |
|
||||
|
||||
Sv: Så var det vår tur!
He en riktigt trevlig resa!
önskar Lena PG och Nisse |
|
||||
|
||||
Ha det så häääärligt på Kreta
Malin |
|
|||
|
|||
God tur! Ønsker dere en fin uke på Kreta.
|
|
||||
|
||||
Ha det så härligt Det skall jag ha på Kalymnos
Riitta |
|
|||
|
|||
Ha det så trevligt, och hälsa Grekland från mig
Monica |
|
||||
|
||||
Trevlig resa!
|
|
||||
|
||||
Καλό ταξίδι!
Gunilla |
|
||||
|
||||
Oväntad resa ... med bara handbagage ... låter härligt! Skulle vilja lära mig konsten att bara resa med handbagage. Skulle behöva en lektion - kanske du vill bli min mentor ...
Att till och med få ner ett paket kaffe ... Imponernde! |
|
||||
|
||||
Trevlig resa. Har ni skippat tankarna på en tur till Milia?
Eva |
|
|||
|
|||
Citat:
2 par vita tunna byxor till kvällen, 2 vita T-shirt med kort ärm + en turkos dito, 5 tunna linnen och 2 par shorts, en tunn kofta. 2 pocketböcker, ett par sandaler, korsordstidning Yatzizpel, liten resehårtork (Fick faktiskt plats som sista pryl) underkläder, tunt badlakan + en baddräkt. Ett halvt kg kaffe till Yanna. (Det andra finns i makens väska ),3 platta men inte små små paket som ska leveras till en vän + de hygiensaker som nu ligger i handväslan genom säkerhetskontrollen. Kanske jag glömt nån småsak? Vikt 7,8 kg! (varav väskan väger drygt 2kg) Men nu ÄR det helt full!! Det lär säkert bli nåt oanvänt med hem ändå! Lissi - snart på väg |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Enligt den här artikeln ligger det 2 mil från Elafonissi. Hur nära man kommer med buss vet jag inte. DN hade en längre artikel om Milia för några år sedan. Vänner till mig som varit där var helt överväldigade.
Eva http://www.svd.se/resor/reseexperten...5.svd#after-ad |
|
|||
|
|||
Låter härligt. Låter som något man skulle uppleva på en ensamresa....Vandra, tänka, äta närodlat och bara VARA.
Tack för lägesupplysningen. Lissi |
|
||||
|
||||
Trevlig resa, Lissi! Bara nån timme kvar till avfärd mot flygplatsen! Ses snart! Yanna - som svettas - 36 gr här!
|
|
|||
|
|||
OJ säger maken om temperaturen, men lite svalare lär det ju vara i sena kvällen när vi kommer...21.55 gekisk tid landar vi.
...att jag längtar!! Lissi - kommer att njuta många sena timmar i R innan nattning! |
|
||||
|
||||
Lissi, ni får väl ligga i havet på dagtid...där är det baaara 26 grader! Eller ni kanske stannar uppe hela natten då...och kollar soluppgången? ..och sover hela dan och sen tar ett dopp i solnedgången.. Yanna - som gillar ett dopp i solnedgången!
|
|
|