|
||||
|
||||
Aten och klassiska Grekland
Tidigt i morgon bitti bär det av! Jag åker med Temaresor till Aten för en veckas bussrundtur till de antika platserna på fastlandet. Jag reser ensam men hoppas knyta nya kontakter under resans gång. Så här ser rutten ut:
Söndag - Akropolis med Akropolismuseet. Resa till Kalambaka. Måndag - Besök vid Meteora. Resa till Delfi. Tisdag - Besök i Delfi. Resa ner till Peloponnesos och Olympia. Onsdag - Besök i Olympia. Resa till Sparta. Torsdag - Besök i Mistra. Resa till Tolo. Fredag - Besök i Epidaurus och Mykene. Resa tillbaka till Aten. Många mil i buss blir det, men vädret ska bli lagom och bra i kommande vecka enligt Klart.se, inget regn, 23-24 grader. Det här ska verkligen bli spännande och annorlunda mot mina tidigare resor till öarna i Grekland! |
|
|||
|
|||
Sv: Aten och klassiska Grekland
Låter intressant,,Ha det jätteskönt!
|
|
|||
|
|||
Åh så härligt det låter! Ha en riktigt fin resa och njut av Greklands fastland och antika platser och alla blommor Du kommer att få se från bussfönstret.
Greklands fastland på våren är sagolikt vackert. Flera av de platser Du ska se har vi sett och de är väl värda en resa. Hoppas vi får ett litet resebrev sen när Du kommit hem. Det ska också bli kul att höra om upplägget tidsmässigt med att åka buss runt. Kaló taxídi Lissi |
|
||||
|
||||
Ett så spännande och intressant program, det låter härligt! Njut av våren och ha en underbar resa Titti!
Ann-Kristin |
|
||||
|
||||
Toppentur! Jag har sett en del av dessa platser och skulle gärna se dem igen.
|
|
||||
|
||||
Välkommen till fastlandet och hit till Peloponnesos även om du nu inte kommer ända ner hit till oss
Ha en god resa! |
|
||||
|
||||
Låter som en underbar resa Njut och ha det bra
Riitta |
|
||||
|
||||
Den turen skulle jeg gjerne oppleve, håper det kan realiseres etterhvert
Ønsker deg en kjempefin tur |
|
||||
|
||||
Den resan skulle jag också vilja göra. Så mycket intressant du kommer att uppleva. Om du kan får du väldigt gärna skriva ett resebrev när du kommer hem.
Trevlig resa! |
|
|