|
||||
|
||||
Pingsten i Grekland
Så bra att Pingsten i Grekland sammanfaller med Pingsten i Svergie i år !
Fick tag i en almanacka där Grekiska helgdagar är utmärkta. Då behöver vi som reser i Juni inte oroas för Roomsbrist ! Ej heller fullbokade båtar. ( F.ö så här glad blev sonen över ett besök i Haväng Skåne 18/5 ! ) De du....Elisabeth !!! /Tom Senast redigerad av Tom den 2007-05-20 klockan 19:56. |
|
||||
|
||||
Sv: Pingsten i Grekland
Pingsten är väl 50 dagar efter påsk? Och svenska påsken sammanföll ju med grekiska i år
|
|
||||
|
||||
Ja det är pingst nästa helg både i Sverige och Grekland.
Eva |
|
||||
|
||||
Citat:
Men det var jättefint där! Tack igen för att du har berättat att platsen finns så jag kunde önska att åka dit! Vid bron över Verkaån som rinner ut där, var vindarna en aning mer stilla. Uppströms och nedströms Senare har jag läst att i Verkaån finns Skånes största vattenfall, vid Hallamölla, med en sammanlagd höjd på 23 meter. Jag har hittat bilder därifrån på nätet och det ser verkligen fantastiskt vackert ut. Många forsar har jag sett i mina dagar, ja många som är betydligt större än den (Europas största fors ligger bara ett stenkast härifrån) men aldrig har jag sett en fors med ett korsvirkeshus intill! Det hade jag gärna velat göra, så önskelistan inför nästa Skåneresa har redan börjat ta fart |
|
||||
|
||||
Där var jag 1983, arbetade den sommaren i Skåne. Jättemysigt ställe.
Eva |
|
||||
|
||||
Citat:
Haväng, då tänker jag alltid på Ulf Lundell. |
|
||||
|
||||
Någon som vet när pingsten infaller i Grekland i år. Är det alltid samma som vi har i Sverige, dvs 50 dar efter påsk?
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Citat:
Hilsen Alruts |
|
||||
|
||||
Citat:
Abi |
|
||||
|
||||
Vi med!
|
|
||||
|
||||
Sorry, jag kunde inte ta bort hela mitt inlägg! Jag missförstod nämligen ett inlägg påträffande pingsten i Grekland. Trodde att pingsten ska vara i maj! Vi har ju pingsten den 11 maj i Finland i år!
Eija Senast redigerad av eija den 2008-01-22 klockan 13:51. |
|
|