![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Är också en vacker liten halvö med sitt underbara turkosa mineralvatten,härligt att bada i :-)
Finns nån bild i mitt Peloponnesos album. |
|
||||
|
||||
![]()
Menade förstås mineralrika vattnet ej mineralvatten
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Methana er nydelig!
Jeg tror den lider under samme skjebne som Peloponnes - fordi den såvidt ikke er en øy, blir den ikke besøkt. Folk flest vil til de greske øyene, må vite! Absurd tankegang for meg, men sånn er det, helt tydelig ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
I Spizemans tråd om Methana och Poros undrade jag lite om någon varit till Methana. Och efter lite sökning hittade jag denna gamla tråd. Åtminstone Anneli56 har varit där.
![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Den var ny för mig. Spännande att höra om någon nutida resenär avlagt ett besök i närtid på halvön.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Då hoppas jag vi kommer dit under våren och kan ge en lägesbild. Men mycket kan ändras ned planerna när vi är i Grekland. Nu i höstas skulle vi till Nemea och se hur det går med vinet i området, men hann aldrig eftersom vi hamnade mitt i vännernas olivplockning istället.
|
|
|||
|
|||
![]()
Spännande, tillagd på platser att besöka listan
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det är fint där men ganska händelsefattigt ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Personligen skulle jag gärna besöka Methana om jag skulle vara i omgivningarna. Läste att det luktar ruttet ägg vid mineralbaden. Stämmer det? Vattnet lär kurera typ "alla" åkommor.
![]() Här finns lite info på engelska för den som är intresserad: https://greece.greekreporter.com/201...ana-peninsula/ / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu blev jag också sugen på att åka dit!
|
![]() |
|
|