|
|||
|
|||
Tips om ort på Zakynthos
Vi är tre par som åker till Zakynthos i mitten av september men har svårt att bestämma vilken ort vi ska välja. Det vi önskar är bra med restauranger, fina stränder och omgivningar och lite shopping. Vilken/vilka orter tror ni passar oss bäst?
Hälsningar Monica Senast redigerad av M.G den 2018-01-05 klockan 18:52. |
|
||||
|
||||
Sv: Tips om ort på Zakynthos
Ååh..!!..det var en fråga jag gärna svarar på
Eftersom ni reser i september, som vi alltid gör, så vet jag att Laganas är lugnt från party ungdomar då. Välj boende nära stranden! Hotel Natalie eller Denise Beach rekommenderar jag. Om man inte är så kräsen med boendet och väljer läget så är det kanon. Det finns många bra restauranger men även turistfällor. Det bästa vi vet är att gå ner till stranden på kvällen, ta en drink och samtidigt se planen komma, höra fin musik och gömma fötterna i sanden. Laganas har inga gränder men en underbar vy ut mot havet och även om jag föredrar det pittoreska så trivs jag otroligt bra där i eftersäsong!! Jag ger gärna fler tips om ni behöver! / Kajja |
|
||||
|
||||
Citat:
Det kan skilja som natt och dag är min erfarenhet Senast redigerad av simetra den 2018-01-06 klockan 09:45. |
|
|||
|
|||
Jag skulle absolut rösta för någon av orterna på norra sidan av ön. Alykes eller Alykanas, små ställen med fantastiska stränder .
|
|
|||
|
|||
Tack för era tips! Det blev till slut Argassi, det blev lite grann hotellet som fick styra. Hoppas det också blir bra!
Mvh Monica |
|
||||
|
||||
Det blir jättebra!
Sol, bad, många restauranger och närhet till flera fina stränder. Hoppas ni besöker Porto Zorrostranden! Inte alls långt därifrån. Hoppa in i en taxi! Vackert och med lera under sanden som "botar sjukdomar och ger evig ungdom" Googla för bilder. Trevlig resa! / Kajja |
|
|||
|
|||
Tack Kajja! Det ska jag göra! 😀
|
|
||||
|
||||