|
||||
|
||||
Jag saknar 2"
"Jag vaknar så tidigt
kan inte sova Vill ge mig själv en morgongova Tassar upp, gör kaffe o knäcke mannen snusar så gott under täcke Ut på balkongen smyger jag för att välkomna ännu en dag Allt är så tyst, förutom en tupp nu ska jag njuta av sol som går upp Himlen är rosa Bergen är grå Inget annat jag önskar just då Havet lockar till morgondopp Jag låter det väcka min sömniga kropp En ny dag har vaknat i mitt paradis Fick börja den själv på bästa vis" |
|
||||
|
||||
Sv: Jag saknar 2"
Tack Kajja!
Den bästa tiden på hela dygnet i Grekland är dom tidiga, tidiga mornarna. Tystnaden (förutom tuppen/åsnan), dofterna, den rosa gryningen, vågorna som slår försiktigt mot stranden m.m. Birgitta. |
|
||||
|
||||
Fint!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Tack Kajja från mig också! |
|
||||
|
||||
Tack för ännu en poetisk berättelse, som man känner igen sig i .
Abi |
|
|||
|
|||
Lissi |
|
||||
|
||||
Mmmm... Ljuvligt!
MVH zakka |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Jättefint skrivet!
Även jag är en varm anhängare av tidiga mornar i Grekland. Titta på fiskargubbarna och se hur byn vaknar till liv. Minns speciellt en söndagsmorgon på Leros. Byn var knappt vaken, men kyrkklockorna hade börjat klinga och det var helt fantastiskt att gå runt där och insupa atmosfären. Handlade lite bröd och så träffade jag byprästen och fick mig några ord till livs. /Netwolf |
|
||||
|
||||
Citat:
Tack alla ovanstående för fina kommentarer |
|
|