Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-03-16, 18:40
tilde tilde är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005
Standard Flygstolspriser i sommar - det här är inte sant!

Jag sitter och tittar runt på priser på flygstol till Santorini i slutet av aug början på sep. Därifrån har vi tänkt utgå och sedan fara vidare till Amorgos och Koufonissi.

Det finns som jag vet bara två alternativ av flygbolag till Santorini och det är Apollo och Airtours som vi kan åka med.
Det som jag ser är inte roligt. Jag blir riktigt besviken på vad jag får upp för priser, hutlöst dyrt!
Apollo ligger ute idag med dessa priser.
Beräknat för två vuxna tur/returbiljett med flygstol:
29/aug 9.800 kr
5/sep 9.400 kr
Om jag ser i juli och augusti är det billigare!
28 juli 6.900
22 aug 6.600

Jag har då trott i min vildaste fantasi att just slutet av augusti och början på september alltid har varit relativt billigt att åka. Har det ändrat sig?
Är det enbart reguljär man skall satsa på???
Måste vi ta reguljär till Aten och de vill vi hemskt gärna slippa så långt som möjligt?

Nu måste jag bara höra med er vad har ni fått betala för flygstol när ni rest den här turen?
Det känns inget vidare att lägga ut nästan 10.000 för enbart stolarna och då kan vi få boende med tom frukost för de priset på andra mysiga ställen i Grekland.

Tilde
Svara med citat
Gammal 2009-03-16, 19:29
Zappas avatar
Zappa Zappa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Flygstolspriser i sommar - det här är inte sant!

Citat:
Ursprungligen postat av tilde Visa inlägg

Nu måste jag bara höra med er vad har ni fått betala för flygstol när ni rest den här turen?

Tilde
Det ÄR dyrare att åka direkt till öarna än Aten.
För två år sedan flög vi till Aten. En natt där och så tidig morgonbåt till Naxos. Och så en natt på hemvägen också! Men då passade vi på att ta en dag i Aten också.
I fjor tyckte vi att det skulle vara bekvämare att åka direkt och slippa övernattning i Aten, och dessutom dyra båtbiljetter. Vi räknade i princip med att det skulle bli drygt 1.000 kr dyrare med direktalternativet.
Då betalade vi 16.000 kr för 2 vuxna + 2 barn (under 10år) mellan Kph-Santorini den 28/6 - 12/7 med Apollo. Bara flygstolar! Vi bokade den 13 januari.
I år har vi dock hittat riktigt billiga biljetter med Cimber. Vi åker om 99 dagar... den 24/6 - 12/7. Vi bokade biljetterna den 7/1 för 7.100.

Sven
Svara med citat
Gammal 2009-03-16, 22:17
Berras avatar
Berra Berra är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Har två resor att se fram emot
23/5-6/6 Arlanda 06.00-ankomst Aten 10.40 med SAS två personer för 3400kr, samma pris 29/8-19/9

Varför flyga till öarna när det finns fler alternativ välja på från hamnarna i Aten

//Berra
Svara med citat
Gammal 2009-03-16, 23:35
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Tips: kolla vad det kostar att boka två stycken enkelbiljetter istället! Jag gjorde det för ett par år sedan hos Apollo, och fick fram ett slutpris runt 1500:-, istället för 4500:- som det skulle kostat om jag bokat t.o.r. Detta var i juni 2007.
Har dock inte kollat vad det kostar i år eftersom jag åker innan charterbolagen har börjat sin säsong. Jag åker med SAS till Aten för 682:-, sedan vidare med båt till Naxos.
Det finns nog många sköna slantar att spara! Lycka till!
Svara med citat
Gammal 2009-03-17, 07:39
carjoh carjoh är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Beroende på var du flyger ut ifrån, men vi har bokat TILL Kreta med transavia.com ( 60E/ pers) och hem med apollo 5500 för 4 pers. Från Kastrup är där ju nu både Trasavia, norwegian och cimber.
Lycka till!
Svara med citat
Gammal 2009-03-17, 20:01
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

har ofta flygit till athen i och för sig, men med betydligt bättre priser än era!!
betalat som lägst 2200 för 2 personer och t o r. annars har jag nog aldrig betalat mer än 5000 för 2 t o r
så med era priser har ni ju förlorat stor del av respengarna på bara flyget!
vi har åkt juni resp aug/sep
Svara med citat
Gammal 2009-04-04, 23:47
McCoists avatar
McCoist McCoist är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Vi har alltid köpt "sista minuten" typ 2 veckor innan avgång. Åker alltid sista veckan i Augusti alt. första veckan i September. Har ALDRIG varit några bekymmer. Flygit med Apollo till Santorini och vidare med båt därifrån. Fått biljetterna som billigast 1100 kr t/r för en person Santorini och som dyrast 2100! Vi har dock alltid garderat oss genom att ha ett alternativ resmål som man kan ta sig till Santorini relativt lätt, typ Kreta. Men det har aldrig behövts på 4 försök.
Svara med citat
Gammal 2009-05-05, 23:52
emme88 emme88 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Ett tips är att kolla med Norwegian, det är smidigt om man bor i sydvästra Sverige då de flyger direkt mellan Gardermoen(Oslo) - Santorini och har väldigt bra priser på en hel del avgångar!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:03.