|
||||
|
||||
Pantelis Thalassinos
Hej !
En av mina nya favoriter . Ni som har Spotify kan lyssna här : http://open.spotify.com/user/tvgusta...dOPTSqSKvFvLxh . Lugn och skön musik i höstmörkret. / Tom |
|
|||
|
|||
Sv: Pantelis Thalassinos
Kommer ikke inn på siden du lenker til, men her er min favoritt med Pantelis:
http://www.youtube.com/watch?v=lZsTyLmXRyc |
|
||||
|
||||
Admirala,
Du måste ha laddat ned & öppnat konto på Spotify. Där hittar man det mesta när det gäller Grekisk musik ! Så här står det på deras hemsida. "Spotify is currently available in Sweden, Norway, Finland, the UK, France and Spain. We hope to launch in more countries in the future" Det går tydligen ej att nå i Grekland ännu ! Tom |
|
||||
|
||||
Äntligen någon mer som gillar Pantelis Thalassinos! Han har varit min favorit ända sedan jag hörde hans röst i högtalaren på en taverna i Thassos stad för fyra år sedan. Jag skickade efter ett par av hans skivor från Grekland, men nu har jag Spotify och kan lyssna mycket mer.
Min andra grekiska favorit är Alkistis Protopsalti. Underbar! |
|
||||
|
||||
Citat:
Kanske är jag lite jävig här, eftersom Kotsiras är en låååångtidsfavorit Ivi |
|
|||
|
|||
Ivi, jeg liker også Kotsiras, men synes stemmen hans blir litt for søt og snill for akkurat denne låten.
Refrenget sier jo noe sånn som Faen ta deg, du bryr deg ikke om meg jeg brenner opp og smelter Du fikk meg til å elske deg og nå visner jeg bort Da må vi ha den såre stemmen til Thalassinos, synes jeg |
|
||||
|
||||
Jag har lyssnat och tittat på båda artisterna nu och kan inte hjälpas att hjärtat slår 10 extra slag så fort Kotsiras visar sig så bedömningen kanske inte blir så rättvis
Tycker väldigt bra om Thalassinos också Riitta |
|
||||
|
||||
Jeg liker også Thalassinos veldig godt, mange år siden jeg falt for hans musikk og stemmen (røsten)
- har en cd'er hvor han synger sin egen musikk "Ο αγιοσ εροτας" + en "Ο αγγελοι του ερωτα" der han synger Gianni Nikolaou - jeg liker den første best, synes Thalassinos skriver deilig musikk På "Ολα πολυττιμα" har Thalassinos skrevet musikken og en annen av mine favoritter, Gerasimos Andrestos synger, den cd'n er bare helt deilig (synes jeg) Men helt på topp av favorittene har jeg og KOTSIRAS - men på denne sangen har jeg ikke sammenlignet ham med Thalassinos - enda Kari - som har en lang liste med greske sangfavoritter |
|
||||
|
||||
Citat:
Tack för översättningen! Ivi |
|
|