|
||||
|
||||
Svensk TV i Grekland
Vi bor delvis i Grekland o undrar om någon har erfarenhet av hur man kan se svensk tv utan internet. Vi har parabol på huset men antar att vi behöver något abonnemang för att lösa det.
|
|
||||
|
||||
Sv: Svensk TV i Grekland
SVT World kan nog ses u internet, men kräver troligen abonnemang. Undrar om det inte är lättast med internet och en VPN koppling iaf
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Har ni inte bredband i huset?
|
|
||||
|
||||
Vi bor på landet o här finns inget bredband, vi använder mobilt bredband till internet o telefon. Vi har digital tv o parabol, men vi vill kunna se svensk tv ibland
|
|
||||
|
||||
Vet tyvärr inget om hur man ställer i paraboler för att se svensk tv. SVT Play visar ju en del svensk tv utomlands, men det kräver mycket bandbredd.
|
|
|||
|
|||
Det är som Netwolf säger, SVTWorlds utbud gäller, om ni vill använda parabolen. Ni får en box från ConNova inkl.kort, betalar en årsavgift på c:a 1600 kr och kan sedan se den svenska kanalen SVTWorld inkl. textTV och lyssna på några svenska radiokanaler. Vi tycker det är prisvärt och har utnyttjat utbudet i många år.
Lycka till / Jannis |
|
||||
|
||||
Tack Netwolf o Jannis, det var precis det jag sökte 👍💐🇬🇷👍💐🇬🇷
|
|
||||
|
||||
Så nära jag kom lösningen, skulle just boka när jag såg att de lägger ner sina utlandssändningar nu till våren. Så nu är jag tillbaka på ruta 1
|
|
|