Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-07-04, 20:15
Tritogeneias avatar
Tritogeneia Tritogeneia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 10
Standard Bosted på Tilos

Vi er en familie på fire som planlegger å komme til Tilos i slutten av juli. Egentlig har vi lyst til å la være å forhåndsbooke i år, men vi har hørt rykter om at det kan være kronglete å ordne bosted ved ankomst på Tilos. Stemmer det at romutleiere ikke møter båtene?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-07-05, 08:41
Fredrik_N Fredrik_N är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Staffanstorp
Inlägg: 58
Standard Sv: Bosted på Tilos

Hej!

Mycket bra val av ö måste jag först tillägga
Vi var där förra året och då var där många uthyrare som mötte upp i hamnen. Om det sedan var för redan bokade resande vet jag inte. Men det är ju trots allt lite begränsat med rum på Tilos med tanke på storleken. Dock tror jag inte det skulle vara några problem att få rum ändå.
Jag hade annars rekommenderat Annas Studios eller Marina Studios.

/ Fredrik
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-07-05, 10:12
Tritogeneias avatar
Tritogeneia Tritogeneia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 10
Standard Sv: Bosted på Tilos

Takk for svar! Det hadde vært spennende å høre fra noen som hadde vært på Tilos nylig om hvor mye folk det er der nå om dagen. Hvis det faktisk er sånn at antallet turister er tydelig redusert, blir det jo mer fristende å improvisere, selv langt ut i sesongen!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-07-09, 11:16
MortenOSlashs avatar
MortenOSlash MortenOSlash är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Oslo
Inlägg: 49
Standard Sv: Bosted på Tilos

Eg var på Tilos med min fru 27. mai - 10. juni, før hovudinnrykket av turistar, og før det blir veldig varmt.

Me har vore der tre år på rad på same tid, og det verka ikkje som om det var færre turistar der i år, men det var for tidleg på sesongen til å seie noko sikkert om tendensen.

Dei hotell og studios som står ved kaia ventar normalt på førehandsbestilte gjester, men det vil overraske meg stort om ikkje dei vil bli glade for å fylle eit ekstra rom eller to om det er ledig.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-07-11, 18:33
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard Sv: Bosted på Tilos

Vi är på Tilos just nu. Vi hade förbokat boende på Annas studios.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-07-11, 18:39
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard Sv: Bosted på Tilos

Vi är på Tilos just nu. Vi hade förbokat boende på Annas studios. Jag tror absolut inte att man behöver förboka i juli. (Vet ej hur det ser ut i augusti.) Vi var inte många som kom med Sea Star (förstår gott och väl att man kan bli sjösjuk på den båten om vågorna går!), många roomsare mötte upp vid hamnen och det verkar absolut inte vara fullbokat. Men det är inte ödsligt heller.

Efter ett dygn på Tilos är vi stadigt positiva. En bra ö att softa på! Eftermiddagsskugga på balkongen som gjord att sitta och filosofera över livet på. Har studerat vandringskartan och ska absolut vandra till Lethra Beach med tonåringarna vare sig de vill eller ej och till Gheera med eller utan barn.

Ha det gott allihop! Vi svettas gott här.
Aina med familj
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-07-12, 17:44
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard Sv: Bosted på Tilos

Känns som att det kommer fler och fler med båtarna? Men högsäsongen är väl på väg nu...
A
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT