|
||||
|
||||
Grekland är populäraste landet i Skandinavien
TUI har sammanställt vilka länder som bokats mest i år. Här är de skandinaviska länderna.
Från Sverige Grekland Spanien Cypern Turkiet Italien Från Norge Grekland Spanien Cypern Turkiet Italien Från Finland Grekland Italien Spanien Turkiet Bulgarien Från Danmark Grekland Spanien Turkiet Cypern Italien Jag är förvånad att Kroatien inte är med på någon av listorna. |
|
||||
|
||||
Sv: Grekland är populäraste landet i Skandinavien
Samma länder för alla länder utom Finland som har Bulgarien i stället för Cypern. Tja, Bulgarien anses väl billigt.
/ Anne |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Vet inte om det är bara därför. Bulgarien har ju satsat mycket på turism de senaste åren. Men antar nog att prisnivån har något med saken att göra. Sol, bad och billiga drinkar och förmånlig AI. Men det finns ju fina stränder där och säkert också annat intressant för den som inte nöjer sig med stränderna. Men eftersom jag själv inte har varit där så kan jag ju inte säga så mycket.
Någon här som har varit i Bulgarien? / Anne |
|
|||
|
|||
Ja,1972,kompisen var nykär och skulle
inte fara,men hur det var så... Vi fick matkuponger på flygplatsen och dom gick vi på nattklubb med och drack rosa champagne. Kommer ihåg att frukosten serverades ute. Det var gula nyckelpigor som bets på stranden Där var romer eländigt klädda som gick och tiggde. Vi var på en utflykt,till Burgas. Vilken nostalgitripp Har det inte varit problem med ungdomar och fylleresor? Pia |
|
||||
|
||||
Jo, men bara på flygplatsen i Sofia. Känner ingen som har varit i Bulgarien, inte vad jag vet i alla fall.
|
|
||||
|
||||
Kroatien borde ligga högre på listan, men det kanske har att göra med att undersökningen var från TUI? Kanske blir ett annat resultat från alla resebolag?
Att åka till Sunny Beach var poppis ett tag för kanske 15 år sen? Jag känner flera, samt bekantas bekanta som ofta åkte dit då, för att det var billigt. Jag har en kollega som håller på och bygger ett hus i Bulgarien, så de åker så ofta de kan till sin "stuga". Helena S |
|
||||
|
||||
Så borde det vara. TUI kanske inte har så många resor till Kroatien.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Helena S |
|
|