|
|||
|
|||
Vilken typ av bil?
Hej,
Vi tänkte köra runt på Skopelos och undrar nu om det räcker med en mellanstor/liten bil eller om en jeep är att föredra? Är vägarna ok? Vi ville gärna ta jeepen men biluthyraren har endast Suzuki Jimny med två dörrar och vet inte om det är så praktiskt med bilbarnstol i baksätet? Först resan till Skopleos och första bebisen i familjen : ) (ingen erfarenhet på dessa områden : ) Hälsningar Sara |
|
||||
|
||||
Sv: Vilken typ av bil?
Hej Sara,
Vägarna är helt OK på Skopelos med tanke på bilbarnstolen (och bebisen) rekommenderar jag mellanstor/liten bil... /Göran |
|
|||
|
|||
Tack Göran, då blir det en liten/mellanstor bil med 4 dörrar. Smidigare när man ska sätta bebisen i barnstolen
|
|
|||
|
|||
Ursäkta att jag kapar tråden lite, men hur mycket väg finns det på Skopelos? Är det ungefär som på Skiathos att det är en enda väg och att allt ligger utmed den vägen?
Jag är lite sugen på Skopelos eftersom jag verkligen gillar Skiathos, men jag vill ha lite mer att upptäcka än vad som finns på Skiathos... |
|
|||
|
|||
Du kan risikere problemer med en lille eller mellemstor bil på bjergveje. Ofte findes ganske dybe sprækker efter regn.
|
|
|||
|
|||
Jeg vil tro at der findes ca. 30 kilometer asfalteret vej på Skopelos. Fra Skopelos stad, mod syd, mod vest og op til Glossa. Resten af vejene er "dirtroads".
Senast redigerad av larvih den 2011-04-22 klockan 20:02. |
|
|