Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-08-06, 19:26
Jensa41 Jensa41 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 7
Standard Singel i Rhodos

Hej!
Är en nybliven singel kille på 42 år som har bokat en ensam resa till rhodos i tio dagar med start den 10 Aug

Är det nån som har några bra tips var man går på kvällarna om man vill ta sig en öl och kanske hitta några trevliga människor att språka lite med? Lite dans är ju också trevligt
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-08-08, 11:30
RhodosStad RhodosStad är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Visby
Inlägg: 120
Standard Sv: Singel i Rhodos

Hej

Bor du i Rhodos Stad så finns det öl och trevliga människor överallt
bara att slå sig ner och ta kontakt
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-08-09, 18:01
Jensa41 Jensa41 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 7
Standard Sv: Singel i Rhodos

Hej!
Tack för svaret!
Kommer att bo i rhodos stad, du vet inte om det finns några ställen där det finns dans möjlighet för oss som är lite äldre, gärna med levande musik..
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-08-09, 19:18
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 200
Standard Sv: Singel i Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av Jensa41 Visa inlägg
ställen där det finns dans möjlighet för oss som är lite äldre, gärna med levande musik..
Ställen med levande musik i Grekland är oftast inte tango, bug och foxtrot utan snarare syrtaki, kalamatianos och hasapiko... Det finns lektioner på Youtube.

Karin
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-08-09, 19:45
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Östersund/Koutsounari
Inlägg: 1 460
Standard Sv: Singel i Rhodos

När jag var nybliven singel 1977, nästan 40 år ung, reste jag på rekommendation till Rhodos och har aldrig känt mig mer ensam! Då letade jag kontakter på dansställen utan lycka. Trots alla dessa år som gått är mina tankar: sök kontakt på pubar och kaféer. Då du går ut och äter, undvik inkastarställena och leta i stället upp de tavernor grekerna besöker. Var öppen och drick lagom, så löser sig det.
Mina bästa minnen från Rhodos 1977 var Simi! Kanske värt ett besök, om du inte hittar någon att hålla om (av)!
Lycka till / Jannis
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-08-09, 19:57
Margaretha Margaretha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 294
Standard Sv: Singel i Rhodos

Om du inte vill ha grekisk musik och grekiska danser så finns ju Sunwing hotellet i Kalithea där de har dans och underhållning varje kväll. Är billigt att åka dit med taxi.
Och inne i stan har du säkert möjlighet att bli bekant med andra som du kan få sällskap av och kanske äta en bit mat och ta en öl tillsammans.
Hoppas du får fina dagar på härliga Rhodos.

Margaretha
Svara med citat
  #7  
Gammal 2013-08-09, 20:11
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Singel i Rhodos

....leta reda på Mango Bar i gamla stan och ta en pils där samt snacka me ägarna Dimitris Karelas med fru, och kika sen in på Mandala, en restaurang som drivs av Marianne och dotter Bi. Dom kan säkert ge dej en hel del tips....
Mikke
Svara med citat
  #8  
Gammal 2013-08-13, 14:51
RhodosStad RhodosStad är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Visby
Inlägg: 120
Standard Sv: Singel i Rhodos

Hej
Om du går in på Elli's hemsida så ser det ut som att det är styrdans på bilderna

http://www.rhodosinfo.com/elli.htm

//Ingela
Svara med citat
  #9  
Gammal 2013-08-17, 16:07
Jensa41 Jensa41 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 7
Standard Sv: Singel i Rhodos

Hej och tack för alla tips!

Har varit här nu i 7 dagar och har provat dom flesta av era tips.. Kan väl erkänna att jag inte har haft nån större lycka..
Har pratat med lite folk här och var och det har varit trevligt..
Men tycker det känns som att dom som är singlar har inte riktigt ligger i rätt åldersgrupp så att säga..
Visst har sett en del i min ålder, men det är väl ingen som visat nått större intresse..
Nattklubben i elli hamnen förstod jag mej aldrig på riktigt.. Var där flera gånger i rad och tyckte det inte verkade vara nån större verksamhet där.. Nattklubben i källaren var helt tom och stället ovanför verkade mer vara nån slags restaurang där det bara satt grekiska par.
Sunwing hotell var jag också utanför och snurrade men det kändes inte rktigt som min grej..
Så det har mest blivit jag och en bok, provades diverse pubar och restauranger.
Och man ska ge ett tips på den bästa puben i rhodos stad, så gå till amaryllis mitt i mot Jason 1. Verkar vara den enda puben i rhodos stad som landar sina drinkar efter rätt recept.. Dvs rätt indgrienser och rätt mängd stark dryck..
Näe nu ska jag iaf njuta av mina sista tre dagar här på rhodos!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2013-08-17, 20:01
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 200
Standard Sv: Singel i Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av Jensa41 Visa inlägg
Nattklubben i elli hamnen förstod jag mej aldrig på riktigt.. Var där flera gånger i rad och tyckte det inte verkade vara nån större verksamhet där.. Nattklubben i källaren var helt tom och stället ovanför verkade mer vara nån slags restaurang där det bara satt grekiska par.)
Nu har jag iofs aldrig varit på Rhodos, men jag undrar vilken tid på kvällen du var där? Grekiska klubbar kommer inte igång förrän långt efter midnatt, och sedan håller man igång till morgonen. Du kanske kom dit för tidigt?

Karin
Svara med citat
  #11  
Gammal 2013-08-17, 20:20
Jensa41 Jensa41 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 7
Standard Sv: Singel i Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Nu har jag iofs aldrig varit på Rhodos, men jag undrar vilken tid på kvällen du var där? Grekiska klubbar kommer inte igång förrän långt efter midnatt, och sedan håller man igång till morgonen. Du kanske kom dit för tidigt?

Karin
Hej Karin!

Ja det mycket möjligt.. Så mycket nattsuddare brukar jag inte vara.. Men kanske ska ta och prova ikväll..
Svara med citat
  #12  
Gammal 2013-08-17, 21:26
jo-hannes avatar
jo-hanne jo-hanne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Varberg
Inlägg: 21
Standard Sv: Singel i Rhodos

Hej! Ta en tur på Reflections till Dimitri och Jonna. De har goda drinkar och är trevliga personer. Baren ligger vissnog i gatan med norska barer mittemot resturangen Red samt baren Romantica men det är ett trevligt ställe. Vi träffade dem Dimintris pappa, mamma och Dimitri när han var bara 12 år tror det måste varit 1987 och har alltid trivdes där
Svara med citat
  #13  
Gammal 2013-08-26, 12:57
thomas thomas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 58
Standard Sv: Singel i Rhodos

Styrdans är nog slut på Rhodos. Man kan tjata sig till en tango på Elli i källaren. Men det kommer inte igång förrän efter klockan 2300. Söndagar är det grekiska ungdomar och bara oväsen om man är över 40. Men det lär finnas ett ställe ute i Ixia som har dans , en resturang
Svara med citat
  #14  
Gammal 2013-08-28, 10:08
Jensa41 Jensa41 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 7
Standard Sv: Singel i Rhodos

Hej på er! Tack för alla tipsen! Har nu varit hemma ett tag tänkte jag skulle göra en sammanfattning..
Var nere på Klubben på Elli flera dagar i rad även efter 24:00 men kunde inte se en enda människa där.. Antingen så kom folket ännu senare eller så är det inget större liv där längre.. Därimot var jag inne på Colorado redan kl 23:00 och då var där fullt med folk... Och dansa gjorde jag också
Sen måste jag tacka speciellt mycket för tipset om Reflections bar.. Personalen som jobbade där var mycket trevlig och det tog inte många minuter innan man var hitta nån att språka lite med där..

Återigen tack för tipsen!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT