|
|||
|
|||
reskassa
Man kanske inte ska planea i detalj hur mycke pengar semestern ska kosta men en litet hum vill man ju ha så det kanske finns nån som kan ge svar på en del frågor jag har
Vad kan det kostar det med ac i 14 dagar? En middag vad kan det kosta? Flaska vin? 1 öl? Hyra bil? Hyra "vespa"? Solstol? Åker till Kreta och Almyrida i juli 39 dagar kvar |
|
||||
|
||||
Sv: reskassa
Citat:
Flaska vin 5-7 E i affärerna (gissning, jag kommer inte ihåg) Öl, 0,8 i affärerna, 2.50-4 Euro på restaurangerna Hyra vespa 15 till 20 Euro per dag Solstol, ca 8 Euro för två stolar och parasoll // Helén |
|
||||
|
||||
[QUOTE=nimbus;168243][B]
Vad kan det kostar det med ac i 14 dagar? Brukar normalt ingå i rumshyran. Har alltid gjort så för mig där AC funnits både när jag åkt charter eller själv hyrt rummet. Eva |
|
||||
|
||||
AC varierar mellan 5-8 euro/dag. Jag har betalt extra varje gång jag åkt charter eller bokat på plats om inte hotellet varit typ 4-5 stjärnigt, då brukar det ingå. Vet inte om det skiljer sig mellan olika öar, men på Kreta är det mer regel än undantag att betala extra.
Malin |
|
||||
|
||||
Det är så på många andra öar, inte bara Kreta, främst på charterhotell, men det börjar bli allt vanligare hos privata uthyrare också. Troligen för att elen har varit dyr och användningen har ökat i och med att det blivit varmare. 5 €/dag verkar vara ett snittpris.
|
|
|||
|
|||
Citat:
K |
|
||||
|
||||
Citat:
Vanlig grekisk husmanskost kan man nog få runt 6.50 - 8€ , mezerätter från 3-4€ och uppåt, men är det alá carte på finare ställen som man är ute efter är det runt 15€ man får räkna med, ge och ta lite. Färsk fisk drar av förståliga skäl iväg ännu mer. Vet att vänner till mig åt grillad färsk fisk + vin och sallad för 150€, fyra personer på resaturang i Kobé-Rethymno. Detta var 2007. Men det var också bästa middagen på semestern intygar sällskapet. Vår budget såg annorlunda ut och vi höll oss nöjda till mezeparadiset |
|
||||
|
||||
Vilken tur jag haft. Har inte betalat för AC på Kreta men det är ju några år sedan jag var där. Inte förra året på Lesbos, inte året innan på Folegandros eller året före på Patmos etc. Upplever att jag alltid fått ett bra pris för rummet och när AC behövts har jag naturligtvis inte slösat med den.
Eva |
|
|