|
||||
|
||||
Nymfi i Ag. Marina?
Det här är nästan så att det skulle passa in i tråden "Tillfälligheter"... Min sambo ropade in ett par babyskor på Tradera för nån vecka sen. Det visade sig att säljaren tillsammans med sin man driver restaurang Nymfi i Agia Marina, och vi åker till Platanias, ett halvtamt stenkast bort, på lördag.
Så, kan någon ge mig en bra vägbeskrivning till Nymfi? Vad har ni att säga om maten där? |
|
|||
|
|||
Sv: Nymfi i Ag. Marina?
Hej
Kan inte ge någon exakt vägbeskrivning men restaurangen ligger på en tvärgata upp från huvudvägen mot landsidan. Är ganska mitt i Agia Marina. Maten är helt ok,en omfattande meny. Miljön är utmärkt, en stor trädgård, lummigt och mysigt. Ett välbesökt ställe Ägarparet är supertrevliga och som du känner till svensktalande |
|
||||
|
||||
Om ni kommer från Plataniashållet så ska ni ta till höger precis efter bensinmacken Silk. Jag vet inte exakt hur långt upp men kanske 100-200 meter upp i backen.
|
|
||||
|
||||
Nej, kommer ni till macken har ni gått för långt. Ni ska svänga upp vid hotellet Canea mare och gå ca 100 m så ligger det på höger sida. Mitt emot Canea mare, vid havs sidan ligger Mitsos restaurang.
Malin |
|
||||
|
||||
Stort tack! Då har vi åtminstone en middag inplanerad. Bra att slippa ringa och ha sig där nere. Imorgon bär det av till Kph, flyger på lördag morgon!
|
|
|||
|
|||
Ni gör ett mycket bra val om ni käkar på Nymphi, vi planerar alltid in minst två gånger dit när vi är där, vi åker om en vecka ca och planerar att gå dit. Min personliga favorit är Chicken á la Bali (inte kretensk direkt) som är gudomligt god,om man gillar kyckling. Hon heter Annsofi och han Gregoris om jag inte minns fel.
Ett restaurangtips till är Veranta som ligger bara ett stenkast från Nymphi och sedan Kouroupsis Taverna men de kanske ni känner till. Ha en trevlig resa! |
|
||||
|
||||
Tackar för tipsen. Men vi bor ju då i Platanias, så vi håller oss nog i de krokarna. Förutom ett par kvällar, men då drar vi oss västerut.
Sitter här som ett barn dan före dan och borde gå och lägga mig, speciellt som jag omöjligt kan sova längre än till kl 5 så här års, men det vill sig inte... |
|
||||
|
||||
Javisst. Nu höll jag på att lura ut er på villovägar. Hoppas ni får en trevlig resa.
//June |
|
|||
|
|||
Citat:
Vi ska bo där en vecka och åker imorgon, åker med taxi från flygplatsen så man hoppas ju bara att chauffören vet var det ligger. |
|
||||
|
||||
Ja, Canea mare ligger vid vägen mot Platanias. Kommer ni från Chania så ligger det på vänster sida en bit efter macken. På höger sida ligger ett hotell som heter Akoition och restaurangen Mitsos...något av dessa namn känner nog taxichaffören till.
Ha det så bra där nere... själv har jag ca 40 dagar kvar tills jag är där Malin Senast redigerad av nilam den 2009-05-29 klockan 16:25. Anledning: felaktig särskrivning |
|
|