Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-07-14, 18:26
Inass avatar
Inas Inas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Växjö
Inlägg: 54
Standard Risk för mycket regn i september?

Hej!
Jag & min sambo funderar på att åka till Parga i mitten av september. Undrar lite om hur vädret är där då? Är det risk för mkt regn?
Vi var på Kreta i slutet av september förra året och hade regn nästan varje dag. Och det vill vi inte vara med om igen
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-07-14, 18:34
Rinaki Rinaki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Ort: Umeå/Sthlm,Kopani/Ioannina
Inlägg: 206
Standard Sv: Risk för mycket regn i september?

De finaste "somrarna" har för mig alltid varit i slutet av aug och in i sept-okt...och just då där i Parga området...västra fastlandet. Nu är jag ju varken meterolog eller sierska..och väder är ju nåt ständigt växlande och oförutsägbart...men JAG förväntar mig då sol och fint som tidigare år....badvattnet är oxå härligt uppvärmt då för en "badkruka" som mig... Finns väl inget "dåligt väder"..bara "dåliga kläder" va....hmm?? Ses i Parga...
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-08-03, 10:34
traskis traskis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Västerås
Inlägg: 12
Standard Sv: Risk för mycket regn i september?

Jag och min man var en vecka i Parga och en vecka på Lefkas (Nidri) ifjol dom två sista veckorna i september. Vet inte om vi hade extrem otur med vädret, för så mycket regn hade det inte kommit under den perioden på många år, sa dom bofasta. Vi hade två hela dagar då regnet öste ner och tre-fyra dagar med spridda skurar, och det var ganska kyligt speciellt på kvällarna. Mellan regnvädren var dock solen varm och skön, precis som man föväntar sej. Året därförinnan, 2007, var vi en vecka i Parga under samma tid och då hade vi aldrig under 28 grader varmt på dagarna och strålande sol hela veckan.
Omöjligt att förutsäga vädret antagligen, men om det är som det brukar vara så bör ni kunna få en härlig vistelse i Parga. Det är en jättefin stad! Håller tummarna för solen!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT