Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-07-20, 11:43
sussedk sussedk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Inlägg: 13
Standard Underbara Thassos...

Efter en vecka på Thassos med underbart väder kan jag bara säga att det är en av de bästa öarna i Grekland! Vi åkte med Airtours och bodde vid Golden Beach, på Emerald Suites, rum 57 med en helt fantastisk och sagolik utsikt över hela Golden Beach-bukten!
Hotellet är enkelt men mysigt och ägarna, Kostas och Katerina, supertrevliga och väldigt serviceminded. Poolen är liten och för er som reser med barn och ungdomar kan det vara bra att veta att dom har VÄLDIGT stränga regler för poolbad! Ingen under 18 år får bada utan uppsikt! Det finns en lite poolbar där man kan köpa god toast, vill man ha mer mat är det byn Skala Panagias som gäller. Och dit tar man sig nerför några sjukt branta backar men väl nere ligger bästa strandremsan på Golden Beach för ens fötter! Helt makalöst fin strand, bara sand, turkosblått vatten och ibland höga vågor! Men det är ingen fara att bada om det blåser eftersom det är väldigt långgrunt och inga underströmmar.
Gratis solstolar om man äter eller dricker något vid Golden Sands Hotel, som ligger på stranden. Finns inte så mycket att göra i Skala Panagias, några turistshopar och några restuanger. Lugnt och mysigt! För mer liv och rörelse rekommenderas Skala Potamias i andra änden på bukten. Eller Limenas (Thassos stad).
Tyvärr måste man ta sig uppför backen igen om man bor på Emerald men utsikten är värd det! För er som ska dit kan det också vara bra att veta att det kommer en brödbil varje morgon mellan 8.30 - 9.00 och säljer nybakat bröd!
Kan bara lyckönska er som har er resa kvar till Thassos och Emerald, vi kommer absolut att åka tillbaka någon gång! Att sitta på vår balkong och äta frukost med den utsikten var värt varenda krona resan kostade!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-07-20, 19:28
Mysofixs avatar
Mysofix Mysofix är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 354
Standard Sv: Underbara Thassos...

Härligt att höra att vi är flera som gillar Thassos. Vi hade en toppensemester på Golden Beach, Potamias, för snart ett år sedan. Det var då jag uppfann min slogan "Mår du kassos, åk till Thassos". Men man kan åka till Thassos även om man mår förträffligt.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-07-21, 03:25
mia65mia mia65mia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2007
Ort: Östersund
Inlägg: 35
Standard Sv: Underbara Thassos...

Även jag har Thassos som favoritö efter fjolårets resa dit. Vi åkte också med Air Tours men bodde inne i Limenas på hotell Filia vilket vi tyckte var kanon. Det var så lätt att ta sig tillde fina stränderna över dagen med buss och sen ha den lagom stora "staden" att tillgå på kvällstid. Hoppas verkligen få återvända till Thassos nån gång. I år testar vi dock ytterligare en ny bekantskap, Zakynthos. Men som sagt, Thassos rekomenderar jag varmt

Mia
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-07-23, 12:34
thosjö thosjö är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 31
Standard Sv: Underbara Thassos...

Citat:
Ursprungligen postat av sussedk Visa inlägg
Efter en vecka på Thassos med underbart väder kan jag bara säga att det är en av de bästa öarna i Grekland! Vi åkte med Airtours och bodde vid Golden Beach, på Emerald Suites, rum 57 med en helt fantastisk och sagolik utsikt över hela Golden Beach-bukten!
Hotellet är enkelt men mysigt och ägarna, Kostas och Katerina, supertrevliga och väldigt serviceminded. Poolen är liten och för er som reser med barn och ungdomar kan det vara bra att veta att dom har VÄLDIGT stränga regler för poolbad! Ingen under 18 år får bada utan uppsikt! Det finns en lite poolbar där man kan köpa god toast, vill man ha mer mat är det byn Skala Panagias som gäller. Och dit tar man sig nerför några sjukt branta backar men väl nere ligger bästa strandremsan på Golden Beach för ens fötter! Helt makalöst fin strand, bara sand, turkosblått vatten och ibland höga vågor! Men det är ingen fara att bada om det blåser eftersom det är väldigt långgrunt och inga underströmmar.
Gratis solstolar om man äter eller dricker något vid Golden Sands Hotel, som ligger på stranden. Finns inte så mycket att göra i Skala Panagias, några turistshopar och några restuanger. Lugnt och mysigt! För mer liv och rörelse rekommenderas Skala Potamias i andra änden på bukten. Eller Limenas (Thassos stad).
Tyvärr måste man ta sig uppför backen igen om man bor på Emerald men utsikten är värd det! För er som ska dit kan det också vara bra att veta att det kommer en brödbil varje morgon mellan 8.30 - 9.00 och säljer nybakat bröd!
Kan bara lyckönska er som har er resa kvar till Thassos och Emerald, vi kommer absolut att åka tillbaka någon gång! Att sitta på vår balkong och äta frukost med den utsikten var värt varenda krona resan kostade!
Låter ju underbart! Vi åker till Thassos om några veckor. Ska bo i Potamias. Har varit på ett otal av dom grekiska öarna men tror att detta kan bli något alldeles extra... Hittills är väl Karpathos och Samos mina favoriter tillsammans med Lefkas och Korfu.
/Thomas S
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-07-23, 12:37
thosjö thosjö är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 31
Standard Sv: Underbara Thassos...

Citat:
Ursprungligen postat av Mysofix Visa inlägg
Härligt att höra att vi är flera som gillar Thassos. Vi hade en toppensemester på Golden Beach, Potamias, för snart ett år sedan. Det var då jag uppfann min slogan "Mår du kassos, åk till Thassos". Men man kan åka till Thassos även om man mår förträffligt.
Ska ju snart åka till Thassos och Potamias. Har du några bra tips när det gäller tavernor?
/thosjö
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-07-23, 19:56
Mysofixs avatar
Mysofix Mysofix är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 354
Standard Sv: Underbara Thassos...

Citat:
Ursprungligen postat av thosjö Visa inlägg
Ska ju snart åka till Thassos och Potamias. Har du några bra tips när det gäller tavernor?
/thosjö
Den enda tavernan som vi åt på två gånger var Karambousa och vi var jättenöjda. Fast det var mycket folk där varje kväll och lite stressig stämning. Överhuvudtaget tycker jag att maten på Thassos var godare än vanligt. Den godaste lunchen någonsin åt vi i lilla Scala Marie.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-07-24, 15:14
Rica Rica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 29
Standard Sv: Underbara Thassos...

halloj alla thassosvänner!! sitter på trappan vid emerald suites just nu, vädret är fortfarande underbart varmt...

Det hade vi ingen aning om att det kommer en brödbil hit?? vi tar den "underbara" backen varje morgon.

Vad det gäller poolen så tycker jag det är lite synd för den är rätt skräpig, verkar inte som det någon som håller efter den på dagarna..och vad det gäller det utlovade tillgången på wifi på rummen så kan jag bara upplysa er att det funkar INTE, man måste sitta på trappan utanför, det är lite minus.
Annars är här underbart!!!!!


Bra restaurang: Vigli, bra o vällagad mat och bra service.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2012-07-27, 21:37
sussedk sussedk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Inlägg: 13
Standard Sv: Underbara Thassos...

Vi åt faktiskt godaste maten på Athos i Skala Potamias och på Vigli. Undvik Fedra vid stranden, lunchbaren är kanon men restaurangen en smärre katastrof! Athos levererar också till hotellen, vi beställde pizza en kväll och den var STOR och supersmarrig!
Beträffande poolen så var den lite skräpig av och till, be Silvia i poolbaren så rensar hon!
Ha det underbart alla ni som ska till Thassos!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT