Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-08-07, 19:29
Trishas avatar
Trisha Trisha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 78
Standard Priser på Thassos?

Kalimera.
Vi har en liten fråga till er som nyss har varit på Thassos. Är det någon som vet vad bensinen kostar? Sen skulle vi gärna vilja veta lite vad priser ligger på i det övriga. De mera vardagliga sakerna som man behöver under dagarna. Maten ute på restaurangerna?
Ser verkligen fram mot att få se Thassos. Har DU något guldkorn som du vill berätta om? Ett ställe som man inte hittar i resekatalogen.
Mvh/ Helen

Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-08-08, 13:10
Rica Rica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 29
Standard Sv: Priser på Thassos?

Vi kom hem från Thassos för en vecka sedan och längtar redan dit igen.. Det var första gången där för oss och vi föll pladask.
Prisnivån överlag ligger bra mycket bättre än sverige förutom bensinen, den är dyr, närmare 18 -20:-/l c:a. Moussaka ute på restaurang c:a 4,50euro, färskt bröd(baguett) på supermarketen 0,6Euro, öl 0,6 euro i affär, kleftiko på restaurang 8,50 euro c:a lite beroende på vilken restaurang man går på. Men maten är underbart bra !!!!
Ön är väldigt grön o fin, rent o snyggt. Lätt att köra bil... ön är inte så sönderturistad heller utan känns mer genuin.
Jag är säker på att ni kommer få en underbar semester där
Vi planerar redan nästa års semerster dit
Hör gärna av dig om du vill ha mer info..
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-08-09, 17:58
Trishas avatar
Trisha Trisha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 78
Standard Sv: Priser på Thassos?

Hej och tack.
Det var precis typ sådana frågor som jag önskade mig svar på.
Har lite mera frågor. Hur var kulturutbudet?Vi reser med Apollo.Vi ska bo på Ilio Mare. vet inte var ni bodde. Men jag tror att arrangörerna har detsamma vad det gäller utflykter. vad kan du rekommendera? Tänkte vi skulle upptäcka ön när vi likaså har tillgång till bilen.
Skulle vara roligt att få något något 2 spektakulärt"
Mvh/ Helen
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-08-09, 19:39
Rica Rica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 29
Standard Sv: Priser på Thassos?

hej hej
Vi bodde på emerald suites (Airtours) i Chryssi ammoudi (golden beach)..
ska i ärlighetens namn säga att vi var inte så kulturella... vi hann och åka ner o bada på marble beach underbar men väldigt välbesökt strand . Vi åkte också in till thassos stad ett par gånger, det är mysigt att gå där o strosa runt. Tavernaki är en riktigt bra restaurang som ligger i en liten gränd. Sen så ska det ju finnas en hel del mysiga bergsbyar som är värda ett besök...
Min man blev lite sjuk sista veckan när vi hade bil så vi kom inte iväg som vi hade tänkt oss, vi får ta det nästa år istället
Önskar er en fin resa!! Mvh Ulrica
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT