Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-04-03, 19:53
elca elca är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2008
Inlägg: 48
Standard varmaste stället

Känner att jag nog inte kan vara utan Grekland i sommar,tänkte mig en ensamtripp v23 och då vill jag bara ha en massa sol och lata dagar.
Har varit i juli förut och då har det naturligtvis varit varmt,som jag vill ha det.
Så nu undrar jag var det är varmast den tiden, kanske en dum fråga , kanske lika varmt överallt, men undrar iallafall. Och lugnt och stillsamt ställe med mysigt hotell,gärna även pool där jag kan ligga och läsa och bara slappa
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-04-03, 20:08
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: varmaste stället

Citat:
Ursprungligen postat av elca Visa inlägg
Känner att jag nog inte kan vara utan Grekland i sommar,tänkte mig en ensamtripp v23 och då vill jag bara ha en massa sol och lata dagar.
Har varit i juli förut och då har det naturligtvis varit varmt,som jag vill ha det.
Så nu undrar jag var det är varmast den tiden, kanske en dum fråga , kanske lika varmt överallt, men undrar iallafall. Och lugnt och stillsamt ställe med mysigt hotell,gärna även pool där jag kan ligga och läsa och bara slappa

Palaeochora, Kreta i augusti, varmare än så blir det inte i detta liv Upp emot +47 i skuggan, stränder på båda sidor om stan, avslappnat tempo även om Grekerna semestrar i augusti, och inte allt för långt från flygplatsen!

//Kikh
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-04-03, 21:11
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: varmaste stället

Citat:
Ursprungligen postat av Kikh Visa inlägg
Palaeochora, Kreta i augusti, varmare än så blir det inte i detta liv Upp emot +47 i skuggan, stränder på båda sidor om stan, avslappnat tempo även om Grekerna semestrar i augusti, och inte allt för långt från flygplatsen!

//Kikh
Men vecka 23 är ju i juni Tycker du ska välja någon av öarna så långt öster/söderut som möjligt...alltså Kreta, Rhodos eller Karpathos. Vi har varit nere v23 och haft varmt och soligt varje gång Lugnt och stilla ställe...då kan jag rekomendera Almyrida.

Malin
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-04-03, 21:17
Aase Aase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lerum
Inlägg: 350
Standard Sv: varmaste stället

Hej
Jag kan rekommendera Tilos. Lugnt, vackert och mysigt och nära Rodos. Varmare blir Symi också det nära Rodos.

Åse
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-04-04, 08:40
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 881
Standard Sv: varmaste stället

Ok, varmaste stället (ja, inte där man ev hamnar när ens dagar är till ända) bör då vara Gavdos. Längst söderut och med ökenliknande klimat.
Flyg till Kreta. Sen båt från Palechora och/eller Chora Sfakion.

/Netwolf
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-04-04, 16:54
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: varmaste stället

Men, Gavdos, platsen som Gud glömde...

Ett femtiotal bofasta, tvenne tavernor samt dystert boende. Jag finner det vara en tveksam plats för att sol och värme finna. Lägg därtill att det i vecka 23 är mer än minimala färjeförbindelser. I allra bästa fall tvenne färjeturer per vecka vid den tiden därest väder och vind ej lägga hinder i vägen.

Arne
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT