|
||||
|
||||
För en vecka sen..
..kunde jag inte plocka en bukett liljekonvaljer..jag behövde inte ta på mig solglasögonen klockan 7 på morgonen när jag gick barfota ut i gräset från stugan.
För en vecka sen kunde jag inte sitta på bryggan och mata fiskarna med brödsmulor och skvalpa med fötterna. För en vecka hade jag inte grundat min solbränna inför kommande Greklandsresa. För en vecka sen behövde jag inte plocka fram myggmedel och inte heller planera en grillkväll för våra vänner. För en vecka sen längtade jag efter sol o värme..idag har jag gått in i stugan för att svalka mig...Den 3:e April var det snöstorm.. Numera har vi bara 2 årstider /Kajja Senast redigerad av Kajja den 2024-05-14 klockan 23:51. |
|
|||
|
|||
Sv: För en vecka sen..
Precis, Kajja!
Nu går det fort...... häggen blommar och syrenen nästan också. Förr var det (vill jag i alla fall minnas) åtminstone ett par veckor emellan......?! Ljuva vår, som blivit så kort. Strunt samma, bara värmen och sommaren kommer och stannar kvar..... Catlady, i full gång med trädgårdsjobbet..... |
|
|||
|
|||
För en vecka sen gick isen på sjön.
Man ser en skiftning på björkarna Forsythian blommar sedan igår Några stackars tulpaner har rådjuren lämnat kvar. Vågar jag skriva att jag vill ha regn för det behövs innan vi fått igång sjövattnet. Pia |
|
||||
|
||||
Äntligen lite värme!!! Som jag har längtat! Denna vintern har varit otroligt lång och seg men nu får den ge sig… Nu stundar kärt besvär att få ut alla småplantor ur huset så det blir beboligt igen…
MVH zakka |
|
|