Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-03-13, 19:55
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Greken på hörnet...

Nu har även jag varit i storstan... och fick möjligheten att besöka Greken på hörnet.
Jag och kollega från jobbet var på tjänsteresa och det passade alldeles utmärkt att få äta lite grekiskt. Jag fick äta mina kära lammkotletter, tomatsallad, tzatziki och ett gott grekiskt rött vin. Jag är mer än nöjd!

/Eva
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-03-14, 19:33
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 671
Standard Sv: Greken på hörnet...

Hej!

Jag är nyfiken på vilken stad du var till, om det var Greken på hörnet i Stockholm?

Om det var den du menade så var det det många år sen jag var där.

Det låter som om du blev nöjd iallafall! Kul!

Helena som laddar inför melodifestivalen - utan nån direkt favorit
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-03-15, 12:14
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: Greken på hörnet...

Citat:
Ursprungligen postat av Helena S Visa inlägg
Hej!

Jag är nyfiken på vilken stad du var till, om det var Greken på hörnet i Stockholm?

Om det var den du menade så var det det många år sen jag var där.

Det låter som om du blev nöjd iallafall! Kul!

Helena som laddar inför melodifestivalen - utan nån direkt favorit
Jodå, visst menar jag Stockholm när jag skriver storstan... Vi är inte bortskämda i Sundsvall med grekiska restauranger så därför blev jag så glad när jag äntligen fick chansen att besöka en...
Var i Trondheim för ett antal år sedan och besökte en grekisk restaurang - den var helt outstanding! Oj, vilken god mat och inredningen var så autentisk den kunde bli och som grädde på moset - vid bordet bakom oss satt en grekisk motorcykelkille som pratade i mobilen, på grekiska... Och så spelade de naturligtvis bra/fin grekisk musik. Synd bara att det blir så långt mellan gångerna jag får möjlighet att uppleva det grekiska på "hemmaplan".


/Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-03-15, 13:28
Paphiannas avatar
Paphianna Paphianna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Timrå / Sundsvall
Inlägg: 121
Standard Sv: Greken på hörnet...

Citat:
Ursprungligen postat av Hjalta99 Visa inlägg
Jodå, visst menar jag Stockholm när jag skriver storstan... Vi är inte bortskämda i Sundsvall med grekiska restauranger så därför blev jag så glad när jag äntligen fick chansen att besöka en...
Var i Trondheim för ett antal år sedan och besökte en grekisk restaurang - den var helt outstanding! Oj, vilken god mat och inredningen var så autentisk den kunde bli och som grädde på moset - vid bordet bakom oss satt en grekisk motorcykelkille som pratade i mobilen, på grekiska... Och så spelade de naturligtvis bra/fin grekisk musik. Synd bara att det blir så långt mellan gångerna jag får möjlighet att uppleva det grekiska på "hemmaplan".

/Eva
Hej!
Som Timråbo kan jag bara instämma, det är bedrövligt att en såpass stor stad som Sundsvall inte har en bra grekisk restaurang då det för övrigt finns det mesta, bra libanesiska, italiensk, thai och miljontals "turkpizzerior"
Vi borde starta ett upprop.....
.Grekisk mat till Sundsvall !!!!!!!
//Lotta
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-03-15, 14:29
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Greken på hörnet...

Citat:
Ursprungligen postat av Paphianna Visa inlägg
Vi borde starta ett upprop.....
.Grekisk mat till Sundsvall !!!!!!!
//Lotta
Eller varför inte starta en grekrestaurang?
// Helén
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-03-15, 15:04
Paphiannas avatar
Paphianna Paphianna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Timrå / Sundsvall
Inlägg: 121
Standard Sv: Greken på hörnet...

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Eller varför inte starta en grekrestaurang?
// Helén
Gärna!!!
Har nog funderat på´t

Enligt principen "ska det bli nåt bra får man göra det själv"
Men då fick man väl aldrig tid att sitta och njuta av maten och smutta på vinet och ouzon, och det är ju det jag vill
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-03-15, 22:53
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Greken på hörnet...

Men finns det inte en grekisk restaurang i Sundsvall? Åtminstone tidigare fanns det väl en i södra delen av centrala stan men nu är det ganska länge sedan jag har varit i Sundsvall. Fast det är klart, det är ju en liten bit från Ljungaverk till Sundsvall också.
Mvh Janérik
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-03-16, 11:04
Paphiannas avatar
Paphianna Paphianna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Timrå / Sundsvall
Inlägg: 121
Standard Sv: Greken på hörnet...

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Men finns det inte en grekisk restaurang i Sundsvall? Åtminstone tidigare fanns det väl en i södra delen av centrala stan men nu är det ganska länge sedan jag har varit i Sundsvall. Fast det är klart, det är ju en liten bit från Ljungaverk till Sundsvall också.
Mvh Janérik
Det fanns, den hette Athena och låg på Köpmangatan
(antar att det är den du menar) Var om sanningen skall fram ganska tråkig även då den fanns, lite för lätta genvägar till den grekiska maten, tyvärr..kändes lite som "konsumgrek" om uttrycket tillåts, tyckte jag.
Är numera konverterad till turk/libanes-typ och heter Tusen och en Natt. Helt OK träkolsgrillat kött mm, dyrt, gott, men inte grekiskt, tyvärr..
Lotta
Svara med citat
  #9  
Gammal 2009-03-16, 18:46
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: Greken på hörnet...

Citat:
Ursprungligen postat av Paphianna Visa inlägg
Det fanns, den hette Athena och låg på Köpmangatan
(antar att det är den du menar) Var om sanningen skall fram ganska tråkig även då den fanns, lite för lätta genvägar till den grekiska maten, tyvärr..kändes lite som "konsumgrek" om uttrycket tillåts, tyckte jag.
Är numera konverterad till turk/libanes-typ och heter Tusen och en Natt. Helt OK träkolsgrillat kött mm, dyrt, gott, men inte grekiskt, tyvärr..
Lotta

Jag räknade inte ens in Athena... eftersom den inte var så grekisk. Håller med om att den kändes "konsumgrekisk". Nu finns ju även Mezoyo, med medelhavsmat, men det kan aldrig bli detsamma.

Jan-Erik,
jag bor i Ljungaverk sedan 15 år tillbaka och jobbar i Sundsvall eftersom jag bodde där tidigare. Och visst är det en bit, närmare bestämt 7,5 mil enkel resa. Och dåligt med kommunikationer på kvällstid.

Nu är det som det är, vill vi äta grekiskt får vi åka någon annanstans... och då åker vi förstås till ort och ställe där den äkta varan finns.!

/Eva
Svara med citat
  #10  
Gammal 2009-03-16, 19:10
Paphiannas avatar
Paphianna Paphianna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Timrå / Sundsvall
Inlägg: 121
Standard Sv: Greken på hörnet...

Exakt!! Så får det bli!
Inget går ju upp mot äkta vara
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT